ارسال ۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی جوانان، ازدواج و خانواده  

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تا کنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی جوانان، ازدواج و خانواده در استان زنجان ارسال شده است و  پیش بینی می شود تا زمان برگزاری همایش  به حدود ۱۵۰ مقاله برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، جواد بازرگان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی جوانان، ازدواج و خانواده در استان زنجان، اظهار کرد: این همایش به عنوان یک رویداد مهم و تاثیرگذار در عرصه اجتماعی، فرصتی است تا پژوهشگران و علاقمندان این حوزه سراسر کشور گرد هم آیند و به بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مرتبط با ازدواج و مسائل خانواده بپردازند.

وی افزود: این همایش، با هدف تقویت بنیان‌های خانواده، ترویج فرهنگ ازدواج موفق و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در خصوص حقوق و مسئولیت‌های زوجین برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ضمن دعوت از صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان حوزه‌های مختلف اجتماعی و روانشناسی و سایر علوم، در این همایش، گفت: فرصتی فراهم می‌شود تا تجربیات، دانش و نگرش‌های نوین در خصوص خانواده و ازدواج مورد بررسی و تبادل قرار گیرد و از طریق پنل‌های گفتگو، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های الهام‌بخش، شرکت‌کنندگان می‌توانند به شناخت عمیق‌تری از چالش‌ها و راهکارهای موجود دست یابند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

بازرگان با تاکید بر اینکه همایش ملی جوانان، ازدواج و خانواده همچنین تأکید ویژه‌ای بر اهمیت آموزش و پرورش سرمایه اجتماعی دارد اظهار داشت:در دنیایی که نهاد خانواده به عنوان بنیادی‌ترین واحد اجتماعی با چالش‌های گوناگونی از جمله افزایش طلاق، مشکلات ارتباطی و سبک زندگی‌های مدرن مواجه است،آگاهی‌بخشی به جوانان در خصوص مهارت‌های زندگی و مدیریت روابط انسانی از اولویت‌های این همایش به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: در این فضایی که پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تغییرات اجتماعی به سرعت در حال وقوع است، جوانان نیازمند درک عمیق‌تری از مفاهیم ازدواج و خانواده هستند تا بتوانند انتخاب‌های مناسبی برای آینده‌شان داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، با بیان اینکه علاوه بر این، سعی می شود تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی میان جوانان، پژوهشگران و فعالان حوزه خانواده، بستری برای همکاری‌های پژوهشی و اجتماعی فراهم شود، بیان کرد: این ارتباطات می‌توانند به ایجاد طرح‌ها و برنامه‌های مشترک در راستای ارتقاء فرهنگ ازدواج و خانواده کمک کنند و به دنبال آن، تغییرات مثبت را در جامعه شکل دهند.

بازرگان،عوامل اجتماعی مرتبط با ازدواج جوانان،ازدواج و مشاوره مشکلات نوظهور مرتباط با ازدواج جوانان تغیرات ازدواج جوانان و خانواده ایرانی در بستر گذار جمعیتی دوم ازدواج جوانان و مسائل روان شناختی مرتبط با آن آسیب شناسی الگو های همسریابی و همسر گزینی ازدواج،خانواده و فرزند پروری از محورهای برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: پیش بینی می شود تا زمان برگزاری همایش به حدود ۱۵۰ مقاله برسد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha