آبرسانی به عشایر استان کرمان در اولویت سایر خدمات است

رئیس سازمان امور عشایری ایران در دیدار با استاندار کرمان گفت: آبرسانی به عشایر استان کرمان به صورت سیار و ثابت و خط انتقال از اولویت‌ هایی است؛ که مدنظر قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دیدار رئیس سازمان امور عشایری ایران با استاندار کرمان، صبح امروز سه‌ شنبه ۲۳ مرداد ماه در محل استانداری کرمان برگزار و در خصوص نیازها، مشکلات، خدمات و حمایت‌های لازم از جامعه عشایری استان گفتگو شد.

شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار، عنوان کرد: ۲۵ درصد امنیت غذایی کشور به صورت مستقیم در دست جامعه عشایری است.

وی افزود: در شورای عشایری استان کرمان، مشکلات عشایر در حوزه‌ های زیرساختی، آموزشی و غیره را بررسی خواهیم کرد و دستگاه‌ هایی که خدمات‌ رسانی به عشایر را دارند، باید این مشکلات را برطرف کنند.

رئیس سازمان امور عشایری ایران تصریح کرد: به صورت ویژه و اولویت‌ بندی، پروژه‌ هایی را در حوزه آبخیزخوانی و راه مدنظر خواهیم داشت. جمعیت عشایری استان کرمان بالاست و خدمات‌ رسانی به نحو احسن باید باشد.

نادری اظهار داشت: آبرسانی به عشایر استان کرمان به صورت سیار و ثابت و خط انتقال از اولویت‌ هایی است؛ که مدنظر قرار دارد.

استاندار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به جمعیت ۴ درصدی جامعه عشایری استان کرمان، عنوان کرد: اما اثرگذاری جامعه عشایری در حوزه‌ های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بیشتر از درصد جمعیتی آنهاست.

محمد مهدی فداکار، عشایر را جامعه‌ای قانع و شاکر دانست که خدمات بالایی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهند و گفت: سران طوایف و عشایر در مسائل امنیتی و اجتماعی کمک‌ های موثری دارند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز بهترین نیروها، عشایر شجاع، مقاوم و کارآزموده بودند.

استاندار کرمان اظهار داشت: خدماتی که به جامعه عشایری داده می‌ شود، با نیازهای‌ آنها فاصله دارد و تمام سعی‌ مان بر این است؛ که حمایت‌ ها و کمک‌ ها را در اصلاح راه‌ های عشایری و کمک به بهبود معیشت و اقتصاد آنها داشته باشیم.

فداکار خاطرنشان ساخت: کاهش بارندگی و گسترش خشکسالی، جامعه عشایری را تحت تاثیر قرار داده و آبرسانی سیار یکی از اولویت‌ های اول عشایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha