زائران زیر ۱۵ سال حتما واکسن سرخک تزریق کنند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: افراد زیر ۱۵ سال جهت سفر به عتبات در ایام اربعین حتما واکسن سرخک و سرخجه را تزریق کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر هاجر نژادبیگلری گفت: با توجه به شیوع بیماری های سرخک و سرخجه در کشور عراق و طرح این موضوع که این بیماری ها از طریق ترشحات و قطرات تنفسی منتقل می شود؛ در حین سفر اربعین و حضور در تجمعات حتما از ماسک استفاده کنند و افراد زیر ۱۵ سال نیز حتما واکسن تزریق کنند.

وی افزود: افرادی که سابقه تزریق دو نوبت واکسن سرخک و سرخجه در یک سالگی و ۱۸ ماهگی را داشته باشند، در صورت نقص در واکسیناسیون، پیش از سفر با در دست داشتن کارت واکسن خود چهت تزریق واکسن سرخک به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان تصریح کرد: زائران توجه باشند؛ از تماس با بیماران احتمالی و دارای علائم خودداری کنند و در صورت داشتن علائمی مثل تب، آبریزش بینی، قرمزی چشم و دانه های قرمز روی پوست ضمن رعایت فاصله با دیگران، به موکب های ارائه خدمات سلامت و درمانگاه ها مراجعه کنند.

دکتر نژاد بیگلری تاکید کرد: زائران از زمان بازگشت به کشور تا ۲ هفته پس از آن در صورت داشتن علائم مذکور به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به افراد دیگر و انجام مراقبت های لازم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha