دلایل خاموشی برخی از دوربین‌های راهنمایی رانندگی اعلام شد

رئیس شورای شهر تهران در خصوص خاموشی برخی از دوربین‌های راهنمایی رانندگی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص بوستان ولایت، گفت: توضیحاتی در مورد بوستان ولایت و جنگ‌افزاری ارائه شده است، اما به اتمام نرسیده است.


وی ادامه داد: به شهرداری گفتیم که طرح‌های مورد نظر را ارائه کنند؛ قرار بر ساخت یک هایپر بود که ساخته نشد البته زمانی گفتند در ۲۰ درصد فضا ساختمان‌سازی شود که مخالفت کردیم؛ چراکه اگر سر ساخت باز شود ادامه پیدا خواهد کرد، تاکید داریم که چیزی از فضای سبز کم نشود به جز باند فرودگاه که باید حفظ شود.


چمران در خصوص چراغ‌های راهنمایی رانندگی در تقاطع‌ها، گفت: برای روشنایی چراغ‌ها سعی ما بر این بود که از انرژی خورشیدی استفاده شود و ممکن است به دلایل دیگری برق چراغ‌ها قطع شده باشد.


وی ادامه داد: مابقی چراغ‌ها نیز باید به انرژی خورشیدی مجهز شوند و چراغ‌های چشمک زن مجهز به پنل‌های خورشیدی هستند که از مصرف برق با این اقدام جلوگیری می‌شود.


چمران به خرابی برخی از دوربین‌های ثبت طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: تعدادی از دوربین‌ها فعال هستند و مابقی آن‌ها نیز باید فعال شوند. همچنین باید تعداد دوربین‌ها افزایش یابد که پیش از این در خرید این دوربین‌ها مشکل وجود داشت و باید هزینه آن‌ها واریز می‌شد تا بتوانند دوربین‌ها را تامین کنند.


رئیس شورای شهر تهران، در خصوص بساط گستری وانتی‌ها، گفت: برخی خودروها مقابل پارکینگ‌ها توقف کرده راه‌بندان ایجاد می‌کنند و دست‌فروشی می‌کنند و برای مثال انبه می‌فروشند، بنده در مواردی ایستادم و با پلیس تماس گرفتم تا این دست‌فروشان جمع‌آوری شوند؛ جالب است این افراد می‌روند و دوباره فردا برمی‌گردند این چه شغلی است که اینقدر درآمد دارد.


به گفته چمران، درمنطقه ۱۸ وضعیت بسیار بدی را در این زمینه شاهد هستیم.


تذکر در مورد دعاوی شهرداری
در ادامه جلسه امروز شورا، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران برای اجرای زیست شبانه مؤمنانه در شهر تقدیر کرد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهرداری تهران دعاوی موجود علیه شهرداری است و حکم ۱۳۵ برنامه چهارم بر مبنای تحقق عدالت شهری به این موضوع اختصاص دارد.
سلیمانی با بیان اینکه شهرداری مکلف شده نسبت به ارائه برنامه برای کاهش دعاوی و آسیب شناسی علل دعاوی تا ۶ ماه پس از ابلاغ برنامه اقدام کند، گفت: تا امروز هیچ گزارشی ارائه نشده و هیچ برنامه‌ای اجرا نشده است در همین زمینه از شهرداری درخواست می‌شود در اسرع وقت گزارش را ارائه و اقدامات را به شورا ارائه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha