اختصاص ۲۵۰ اتوبوس جهت انتقال زائران اربعین از مبادی کرمان

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان کرمان از اختصاص ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین از مبادی کرمان به مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ علی عبداللهی در جلسه ستاد اربعین استان کرمان که به ریاست محمد مهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، اظهار کرد: تمام توان بخش حمل‌ و نقل جاده‌ ای استان کرمان را برای اعزام زائران اربعین حسینی به مرزهای هدف به کار خواهیم گرفت.

وی تعداد اتوبوس‌ های طرح اربعین را ۲۵۰ دستگاه اعلام و بیان کرد: در صورت نیاز تعداد یک صد دستگاه اتوبوس از ناوگان مسافری در اختیار معادن استان کمک خواهیم گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که پیش فروش بلیت‌ های اتوبوس از ۱۰ مرداد ماه آغاز می‌ شود و نرخ بلیت هم به‌ زودی اعلام خواهد شد، افزود: مشکل حمل و نقل اتوبوسی داریم، لذا همه ظرفیت حمل و نقل اتوبوسی استان را پای کار آورده‌ ایم و نیازمند استفاده از ظرفیت حمل و نقل معادن نیز هستیم.

عبداللهی اظهار کرد: پیش فروش بلیت‌ های اتوبوس برای انتقال زائران به مرزهای شلمچه و چذابه از ۱۰ مرداد ماه آغاز می‌ شود، این طرح در سال گذشته ۲۰ روزه بود، اما امسال سفرهای اربعین برای ۳۲ روز برنامه ریزی شده است.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به استفاده از تجربیات گذشته و روحیه جهادی برای تسهیل و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، افزود: کار برای زائران امام حسین علیه‌ السلام دلی است، لذا همه اعضا فراتر از وظایف خود به دنبال ارائه خدمات به زائران هستند.
وی بیان داشت: باید تلاش کرد، شرایط حضور زوار در مراسم اربعین را تسهیل کرد، از طرف دیگر با توجه به فصل تابستان و با افزایش دمای هوا شرایط سخت‌ تر شده است، لذا باید به این مسئله جهت ارائه خدمات بهتر توجه کرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه حضور مواکب در کشور عراق باید با هماهنگی انجام شود و در غیر این صورت خدماتی ارائه نمی‌شود، عنوان کرد: مواکب داخلی باید استانداردهای حداقلی را داشته باشند و با ایستگاه صلواتی اشتباه گرفته نشود.
فداکار تصریح کرد: بیشترین حمل و نقل به صورت جاده‌ ای با اتوبوس انجام می‌ شود، بنابرین باید از حداکثر ظرفیت در این زمینه استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه صورت وضعیت اتوبوس‌ زوار پاکستانی باید در موکب ماهان صادر شود و در ترمینال حضور پیدا نکنند، اظهار داشت: موکب ماهان زیر نظر ستاد استان در حال فعالیت است و شهر ماهان به صورت جداگانه مواکبی دارند که در حال فعالیت هستند.
رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اربعین به صورت هفتگی، بیان داشت: با ارزیابی انجام شده توسط وزارت کشور، استان کرمان سال گذشته در سطح بسیار خوب قرار گرفته است که جای تقدیر و تشکر از استاندار کرمان و اعضای ستاد اربعین استان دارد و از نظر ارائه خدمات در بین سه استان کشور قرار گرفته‌ ایم.
مدیر کل حج و زیارت استان و مسئول کمیته اعزام و ثبت‌نام زائران اربعین در این جلسه گفت: از ابتدای ماه محرم بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر زائر کرمانی در سامانه سماح ثبت‌ نام کرده‌ اند، که نیمی از آنها با وسایل شخصی در مرزها حضور پیدا می‌ کنند.
محمدعلی ایرانمنش خاطرنشان کرد: مرز شلمچه بیشترین متقاضی را در میان کرمانی‌ ها برای اعزام به عتبات عالیات داشته است.
حجت‌الاسلام علی سازندگی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان در این جلسه گفت: با توجه به تحولات جهان اسلام، شعار امسال "کربلا طریق الاقصی" انتخاب شده است.
وی بیان داشت: افرادی که قصد حضور در پیاده‌ روی اربعین را دارند می‌ توانند با حضور در سایت شهیدستان به نیابت از یک شهید در پیاه روی اربعین حضور پیدا کنند.
سرهنگ عبدالعلی روانبخش جانشین انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: زائران برای دریافت گذرنامه زیارتی خود نیازی به حضور در اداره گذرنامه ندارند و می‌ توانند از طریق اپلیکیشن پلیس من و یا پلیس +۱۰ نسب به دریافت گذر خود اقدام کنند.

اختصاص ۲۵۰ اتوبوس جهت انتقال زائران اربعین از مبادی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha