حوزه تجهیزات پزشکی ۳۰۵ میلیارد گردش مالی دارد

رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی، گفت: حوزه تجهیزات پزشکی ۳.۵ میلیارد دلار گردش مالی دارد که ۴۵ تا ۵۰ درصد از این گردش مالی تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، احمد مسلمی، روز پنجشنبه(۴ مردادماه) در افتتاحیه نمایندگی انجمن صنفی تجهیزات پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه حوزه تجهیزات پزشکی ۳.۵ میلیارد دلار گردش مالی دارد، اظهار کرد: ۴۵ تا ۵۰ درصد از این گردش مالی تولید و به همین میران هم واردات است که اگر آمار بازار غیررسمی را هم اضافه کنیم ۳۰ درصد به این مبلغ اضافه خواهد شد که ظرفیت بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

وی تعداد شرکت‌های تولیدی در حوزه تجهیزات پزشکی را ۲ هزار واحد اعلام و تصریح کرد: این حوزه حدود ۲ هزار شرکت فعال در واردات و ۶ هزار واحد صنفی هم دارد.

رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی،
به فارغ‌التحصیلی حدود ۴۰ هزار نیرو در مهندسی پزشکی اشاره کرد و افزود: این تعداد نیرو در کنار فعالیت ۳۵ دانشکده فعال در حوزه مهندسی پزشکی یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود.

مسلمی تعداد اعضای انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی را ۵ هزار عضو رسمی دارای کارت و ۱۸ هزار فعال از ۱۶ استان اعلام کرد و گفت: زنجان هفدهمین استان است که بعد از تلاش‌های فراوان محقق شد.

وی در ادامه سهم بازار لوازم مصرفی یکبار مصرف اقلام پزشکی را ۳۵ درصد عنوان کرد و گفت: این درصد در بخش ۳۲ تجهیرات سرمایه‌ای، ۱۸ درصد سهم تجهیرات آزمایشگاهی و ۷ دندانپزشکی و ۷ درصد سهم هوم‌کر است و درصدها با چند درصد بالا و پایین است.

رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی به کمبود نیرو و شرکت‌های فعال در حوزه تجهیرات پزشکی اشاره و تاکید کرد: زنجان حدود ۱۳ شرکت فعال در این حوزه دارد، ضمن اینکه انجمن آماده همکاری برای استقرار تجهیرات در یکی از شهرک‌های صنعتی برای فعالیت در حوزه‌ای خاص دارد که نمونه جهانی هم دارد که زنجان قطب تولید یک تجهیرات پزشکی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha