در نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان چه گذشت؟

نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون حل اختلاف دادگستری و مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان با حضور محسن روحی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌ الاسلام محمد امیر ابراهیمی معاون حل اختلاف دادگستری و حمزه امیر محمدی نسب، مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

رسالت رسانه ها ترویج فرهنگ صلح و سازش است

محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست با معاون حل اختلاف دادگستری و و صلح یاران مطبوعات استان کرمان، گفت: یکی از رسالت رسانه‌ ها این است؛ که در جهت ترویج صلح و سازش فرهنگ‌ سازی کنند، تا اختلافات در فضایی غیر از دادگاه حل و فصل شود.

در نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان چه گذشت؟

هیئت های صلح در مساجد راه اندازی می شود

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان در نشست با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و صلح یاران مطبوعات استان کرمان، بیان کرد: با اقداماتی که در حوزه دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف صورت گرفته است، حوزه کاری شوراهای حل اختلاف دستخوش تغییراتی شده است..

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید بر موضوعات داوری، میانجی گری، صلح و سازش و صلح یاران تاکید شده است، افزود: تاکنون ۴۸ هیئت صلح در قالب هیئت‌ های صلح فرهنگیان، اصناف، اتحادیه های صنفی، کلانتری‌ ها، رسانه‌ ها، و .. در کرمان راه اندازی شده است.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان؛ تصریح کرد: در روایات و آموزه‌ های دینی و قرآنی بر ترویج صلح و آشتی میان اصحاب دعوی تاکید شده است، چرا که در صورت ارجاع اختلافات به دادگاه‌ ها پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد و ریشه کینه عمیق می‌ گردد.

حجت الاسلام امیر ابراهیمی تاکید کرد: بنابراین لازم است؛ اختلافات جزئی بوسیله مصلحین و صلح یاران تاثیر مطلوب تری برجا می‌ گذارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۲۴۰ نفر در ستاد صبر استان کرمان فعالیت می‌ کنند؛ که از این تعداد یک هزار و ۳۵ نفر به عنوان صلح یار، ۲۹۴ نفر به عنوان همیار صلح(دانش‌ آموز) و ۱۱ نفر هم طلایه‌ دار صلح، دارای ابلاغ از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: علی رغم اینکه بیش از ۲ درصد از بودجه کشور فرهنگی می‌ باشد، متاسفانه خروجی چشمگیری نداشته است، زیرا در محل‌ های مناسب هزینه نمی‌ گردد.

حجت الاسلام امیر ابراهیمی خاطرنشان ساخت: در برنامه‌ های آینده حل اختلاف، هیات‌ های صلح در مساجد راه‌ اندازی خواهند شد و یک یا چند صلح‌ یار در مساجد برای حل و فصل اختلافات تلاش خواهند کرد.

در نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان چه گذشت؟

از سال ۱۴۰۲ هیچ گونه جرائم مطبوعاتی نداشتیم

حمزه امیر محمدی نسب، مدیر رسانه و روابط عمومی و عضو هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان کرمان نیز در این نشست، گفت: خوشبختانه از آذر ماه ۱۴۰۱ تاکنون (بیش از ۲۰ ماه) هیچ پرونده‌ ای تحت عنوان جرائم مطبوعاتی به دادگاه مطبوعات استان کرمان ارجاع نشده است.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان همواره در جهت پیشرفت استان و رفع مطالبات مردمی حامی و پشتیبان اصحاب رسانه بوده است و تعامل موثر و سازنده‌ ای میان مسئولان قضایی و خبرنگاران استان شکل گرفته است.

در نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان چه گذشت؟

مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری استان کرمان، ضمن قدردانی از همکاری خوب اداره کل ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه با دادگستری استان کرمان، افزود: ضرورت دارد دستگاه‌ های متولی در جهت ساماندهی رسانه‌ های فاقد مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم را بعمل آورند.

امیر محمدی در ادامه، گزارشی از فعالیت‌ های رسانه‌ ای و عملکرد هیئت صلح مطبوعات استان کرمان ارائه و خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌ های انجام شده در حوزه رسانه، می‌ توان به برگزاری چهارمین جشنواره رسانه‌ ای عدالت و برگزاری مستمر نشست‌ های مطبوعاتی از سوی مسئولان قضایی در سراسر استان اشاره کرد.

در نشست صلح یاران مطبوعات استان کرمان چه گذشت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha