دستگیری کلاهبردار فرا استانی فروشنده گوشی در سیرجان

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان از دستگیری کلاهبردار فروشنده گوشی‌ های گران قیمت در سایت دیوار و کشف ۵ فقره کلاهبرداری گوشی تلفن همراه به ارزش ۲ میلیارد ریال از وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ جواد خواجه‌ پور اظهار داشت: در پی مراجعه چند شهروند سیرجانی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه از طریق سایت دیوار به حساب فردی که تعدادی گوشی آیفون را با قیمت کمتر از بازار در معرض فروش گذاشته مبالغ ۴۰۰ و یا ۵۰۰ میلیون ریال وجه واریز کرده و سپس متوجه کلاهبرداری این فرد شده‌ اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس این متهم را پس از یک ماه کار اطلاعاتی در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با همکاری پلیس آگاهی آمل دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیرجان تصریح کرد: در ادامه، مشخص شد این فرد با استفاده از سایت دیوار، خریداران گوشی های گران قیمت مناطق مختلف کشور را شناسایی و با حرافی و جلب اعتماد و اغفال خریداران و دریافت وجه از آنها کلاهبرداری می‌ کرده است.

سرهنگ خواجه پور با بیان اینکه تاکنون ۵ مالباخته در شهرستان سیرجان شناسایی شده‌ اند، بیان داشت: احتمال می‌ رود مالباختگان دیگری نیز در دیگر نقاط کشور به این شیوه مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته باشند، که متهم پس از هماهنگی قضایی برای تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی یکی از شهرهای شمالی کشور است.

وی در پایان در خصوص آگهی درج شده در سایت‌هایی همچون دیوار و شیپور و امور خرید و فروش آنها، خاطرنشان ساخت: کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند و قبل از واریز هرگونه وجه و یا خرید از صحت و سلامت معامله مطمئن شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha