توقیف و معدوم سازی ۵۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان مرودشت

۵۱ هزار کیلوگرم ترشیجات و شوریجات فاسد و غیر قابل مصرف از سوی بازرسان معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، توقیف و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس شبکه گفت: در راستای انجام وظایف و رسالت معاونت غذا و دارو و در قالب برنامه تشدید نظارت و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان مرودشت در ساعات غیر اداری، بازرسان معاونت غذا و داروی شبکه در حال گشت زنی در کارخانه های مواد غذایی شهرستان، از یک واحد صنفی مقدار زیادی مواد غذایی فاسد شدنی و بدون تاریخ مصرف معتبر، کشف، توقیف و معدوم سازی کردند.

دکتر «روح اله کریمی» اضافه کرد: پس از هماهنگی لازم، بازرسان معاونت غذا و دارو، با همراهی ماموران نیروی انتظامی و مدیریت پسماند شهرداری به محل مراجعه و از خروج مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سوی متصدی مربوطه جلوگیری و تمام مواد غذایی بدون اعتبار مصرف، با تنظیم صورتجلسه، برای معدوم سازی به محل دفع زباله های شهرستان مرودشت منتقل شد.

او افزود: انبار متعلق به این واحد صنفی نیز که در شرایط غیر بهداشتی، مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در آن تلنبار شده بود، کشف و با پیگیری بازرسان معاونت غذا و دارو تعطیل شده است.

معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در این زمینه گفت: پس از حدود ۱۰ ساعت عملیات، پنجاه و یک هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف انسانی، بارگیری و بای معدوم سازی به محل دفن زباله منتقل و از توزیع این مواد در بازار مصرف و عرضه به مصرف کنندگان، جلوگیری شد.

دکتر «جواد هوشیار» با اشاره به اهمیت گزارش‌ های مردمی در زمینه شناسایی و مقابله با تخلفات بهداشتی و دارویی، اضافه کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده دریافت شکایت ها و گزارش های مردمی و برخورد قانونی با متخلفان در حوزه بهداشت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha