انجام بیش از یک هزار نمونه برداری از فرآورده های تولیدی استان زنجان در سال جاری

مدیر کل استاندارد استان زنجان از انجام یک هزار و ۳۵ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی مشمول استاندارد اجباری استان، در سه ماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
مهدی قهرمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت در محصولات تولیدی استان، نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان، در حوزه‌های مختلف به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس طی سه ماهه اول سالجاری ۷۳۱ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی انجام شده است که منجر به صدور ۳۰۴ مورد آزمون بر روی این نمونه ها شده است و آزمون مابقی نمونه ها در حال انجام است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه استاندارد سازی فرآورده های تولید شده در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان در زمینه سلامت و ایمنی مردم انجام می شود، بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق نمونه‌های آزمون شده، و کالاهای بی کیفیت با متخلفین از طریق مراجع قانونی و ذی صلاح پیگیری و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

قهرمانی، یادآور شد: شهروندان گرامی برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید، می‌توانند کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد عدم انطباق، از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha