۱۱۰ هزار واحد مسکونی در فارس تعیین تکلیف شد

در آیین افتتاح و واگذاری بیش از ۱۱۸ هزار واحد مسکونی و قطعه زمین، ۱۱۰ هزار واحد مسکونی و زمین در فارس تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۶ تیرماه در آیین افتتاح و واگذاری بیش از ۱۱۸ هزار واحد مسکونی و زمین رایگان به متقاضیان نهضت ملی مسکن در سراسر کشور که بصورت برخط با حضور سرپرست ریاست جمهوری و برخی از اعضای هیات دولت برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر، از تلاش های وزرا و اعضای دولت سیزدهم برای تحقق وعده شهید رئیسی در زمینه تامین مسکن قدردانی کرد و گفت: امروز به یمن ایام عید سعید غدیر و به نام مبارک امیرالمومنین علی علیه السلام ۱۱۰ هزار واحدمسکونی را در فارس تعیین تکلیف می کنیم.

استاندار فارس گفت: امروز علاوه بر آغاز آماده سازی، بهره برداری و تحویل تعدادی واحد مسکونی، زمین های مرتبط با قانون جوانی جمعیت، چهل هزار قطعه زمین در روستاهای استان فارس به مشمولین واگذار می شود.

ایمانیه بر توجه همه جانبه به تامین منزل مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط سخن گفت و افزود: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی، فارس شش شهرک جدید خواهد داشت که بالاترین تعداد شهرک های جدید در نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۰ هزار قطعه زمین مربوط به قانون جوانی جمعیت به مشمولین این قانون در فارس تقدیم می شود، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۵۵۰۰ قرارداد منعقد شده و ۴۵۰۰ قطعه زمین نیز تخصیص یافته که طی هفته های آینده قراردادهای آن آماده و به مشمولین اهدا می شود.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه در سفر دوم ریاست جمهور فقید ۷ هزار و پانصد واحد مسکونی روستایی به متقاضیان تقدیم شد، افزود: امروز نیز ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی را به متقاضیان تحویل می دهیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در موضوع تسهیلات بانکی مرتبط با نهضت ملی مسکن تقاضا داریم با تدبیر بانک مرکزی این مهِم سریع تر مرتفع شود.

ایمانیه با بیان اینکه یک سوم مربوط به استانداری ها برای اجرای زیرساخت های نهضت ملی مسکن از طریق مولدسازی تامین می شود، خواست تا یک سوم های مربوط به وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر اینکه ۹۸ درصد مسکن مهر در فارس تکمیل و تحویل متقاضیان شده است، افزود: برای ۲ درصد باقیمانده این طرح مسکونی نیاز به تزریق اعتبار است.

وی تصریح کرد: در استان در تلاش هستیم تا مسکن را برای هفت گروه مختلف که در جبهه های متعدد دفاع از میهن اسلامی ایثارگرانه تلاش کرده اند از جمله پرستاران، ایثارگران، مهندسین، نخبگان، اساتید جوان، کارگران و نیروهای مسلح بصورت ویژه پیگیری کنیم.

لازم به ذکر است در این مراسم، یک قطعه زمین به نوجوان روشندل یاسین بادپا که در حاشیه سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان فارس و در دیدار با حضرت آیت الله رئیسی به وی قول داده شده بود، به ایشان تقدیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha