ضرورت آشتی دادن مباحث اقتصادی و زنجیره های تولید

استاندار زنجان گفت: باید بر اساس الگوهای موفق در دنیا، مسایل و مباحث مختلف اقتصادی و زنجیره‌های تولید را با هم آشتی دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،محسن افشارچی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به محدودیت‌های موجود در کشور برای پیشبرد امور گفت: بخشی‌نگری دستگاه‌های حاکمیتی از جمله مشکلات اذیت‌کننده و بازدارنده است.

وی افزود؛ این محدودیت‌ها عوامل و ابعاد مختلفی دارد که ممکن است خارجی و یا ساختاری باشند اما برایند آن بخشی‌نگری دستگاه‌های حاکمیتی است به طوری که جهت تحقق کنترل قیمت ارز و کاهش تورم منجر به ضربه خوردن تولید و صادرات می‌شوند.

استاندار زنجان قوانین خلق‌الساعه را از دیگر مشکلات دانست و گفت: در کشورهایی مانند چین به راحتی قانون تدوین نمی‌شود چرا که این اقدام عارضه‌های خاص خود را در پی خواهد داشت که رفع آنها نیز بسیار زمان‌بر است.

افشارچی با تاکید بر اینکه همه متوجه ضرورت رفع تعهد ارزی شده‌اند، تصریح کرد: اوضاع که آرام شود می‌توان نسبت به پیگیری امور اقدام کرد.

وی با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش با توجه به تورم موجود باید مدنظر بانک‌ها قرار گیرد، ادامه داد: ما در مصرف انرژی واقعا غیربهره‌ور هستیم و نیاز است که اصلاح شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید بر اساس الگوهای موفق در دنیا، مسایل و مباحث مختلف اقتصادی و زنجیره‌های تولید را با هم آشتی دهیم، افزود: ارتباط بهره‌وری، محیط زیست و همچنین دیگر مسائل باید به طور صحیح و مسمتر برقرار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha