افزایش ۵ درصدی مصرف آب در زنجان

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری شهروندان زنجانی ۵ درصد مصرف آب بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اندکه باید مدیریت مصرف لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
مصطفی اکرمی در تور رسانه ای شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات مرکز پایش و راهبری و مرکز ارتباط با مشتریان(۱۲۲) شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، اظهار کرد: این مرکز حدود ۶۰۰ روستا و ۲۱ شهر در سطح استان زنجان در خصوص تاسیسات، حوادث آب، انشعابات غیر مجاز، امور مشترکین و..‌. را پایش راهبری میکند.

وی یا بیان اینکه روزانه بیش از ۴۰۰ تماس امور مشترکین با این مرکز انجام می‌شود، افزود: طی ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۵۵۰ هزار تماس با این مرکز توسط شهروندان زنجانی صورت گرفته است که بیشترین آن مربوط به قطعی آب و خرابی بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در تابستان سال جاری بسیاری از استانهای هجموار استان نیز با مشکل آب مواجه بودند،بیان کرد: خوشبختانه در این ایام در شهرهای استان زنجان هیچ مشکلی نداشتیم ولی در روستاها به نسبت سال قبل کمتر با مشکل آب مواجه شدیم.

اکرمی با بیان اینکه در استان زنجان روستایی وجود ندارد که بصورت سیار تامین آب انجام شود، گفت: ۶۳۱ روستا توسط این شرکت تحت پوشش قرار دارند که در سال جاری ۶۰ روستا نیازمند مدت کوتاهی آب از طریق تانکر ارسال شود که بدلیل شکستگی خط انتقال و.. بوده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب شهر زنجان توسط شهروندان روزی ۱۵۰ هزار متر مربع است، افزود: این مقدار مصرف نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته حدود  ۵ درصد افرایش مصرف آب را شهروندان زنجانی را  داشته اند که باید به منظور تامین منابع آبی مدیریت مصرف را لحاظ کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: در شهر زنجان حدود ۱۰ درصد هدر رفت آب و حدود ۱۴ درصد نیز مصارف غیر مجاز را داریم که عمده این مشکل هدر رفت نشت شبکه بوده است.

اکرمی در پایان اظهار کرد:  مشترکین آب و فاضلاب  می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، سوال و یا اعلام آدرس خرابی و یا نشتی کنتور یا انشعاب، شکستگی های خطوط فرعی و اصلی و ... را با مرکز ارتباطات مردمی به شماره ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان زنجان که به صورت شبانه روزی، آماده پاسخگویی به مردم است اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha