۹۰ درصد واحدهای تولید و صادرات روی کشور در زنجان مستقر است

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، گفت: ۹۰ درصد واحدهای تولید و صادرات روی کشور در زنجان مستقر بوده و یکی از صادرات عمده ما به کشور روسیه، شمش روی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، صمد یوسفی اصل در نشست مشترک رئیس و هیات نمایندگان اتاق با جمعی از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی آستراخان روسیه در محل اتاق بازرگانی زنجان ، اظهار کرد: استان زنجان با دارا بودن واحدهای فراوان صنعتی از سرآمدان کشور در چهار حوزه صنعت روی، نساجی، صنعت برق و تجهیزات برقی و صنعت مس است.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد واحدهای تولید و صادرات روی کشور در زنجان مستقر است و یکی از صادرات عمده ما به کشور روسیه، شمش روی می‌باشد که خاک از مناطق مختلف جهان وارد و پس از فرآوری به کشورهای مختلفی از جمله روسیه صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه کشاورزی نیز تولیدات بسیار خوبی دارد، افزود: از آن جمله این تولیدات می‌توان به زیتون، گندم، سیب زمینی، لوبیا و عدس است که در زمره سرآمدان تولید کشور قرار دارد که می‌تواند از زمینه‌های همکاری طرفین باشد.
صمدی اصل با اشاره به وجود زیرساخت‌های خوب استان زنجان از جمله پایانه صادرات محصولات کشاورزی و ظرفیت‌های دیگر، گفت: زنجان بزرگترین تولیدکننده ماهی قزل آلای کشور است که روس‌ها نیز از مشتریان آن هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان زنجان در زمینه‌هایی چون تولید محصولات لبنی و شوینده‌های بهداشتی و علاقه‌مندی‌های تجار روسی، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه در زنجان و حضور شرکت‌های بزرگ تولیدی و صادراتی از زنجان و سراسر این کشور زمینه خوبی برای گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی دو طرف است.

در ادامه این جلسه برخی از زمینه‌های همکاری دو طرف و توانمندی‌های تجاری و اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به مواردی از جمله همکاری در بخش تولیدات ماشین‌آلات صنعتی، سیمان، محصولات کشاورزی، شوینده‌های بهداشتی، همکاری‌های تجاری و بازرگانی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha