کشتی ایران برای قهرمانی باید با آمریکایی‌ها بجنگد

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: در این دوره از مسابقات تیم ملی کشتی آزاد کشورمان باید با آمریکا برای به دست آوردن قهرمانی بجنگد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)سید مراد محمدی در خصوص وضعیت تیم ملی در آستانه رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در بلگراد اظهار داشت: ملی پوشان تیم ملی طی یک فرآیندی که چرخه انتخابی تیم ملی بود و قاعده قانون خود را داشت انتخاب شدند. شرایط انتخاب برای همه کشتی گیران ایده آل بود و همه چیز سرجای خودش بود. ملی پوشان اردوهای تمرینی خود را به خوبی پشت سرگذاشته اند و باید از نظر روحی و روانی آماده مسابقات شوند. در این دوره از مسابقات جهانی تیم روسیه هم حضور دارد که قطعا جذابیت مسابقات بیشتر خواهد کرد، اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد و این کشتی گیران هستند که باید استرس خود را کاهش دهند و روی کشتی‌هایی که دارند تمرکز کنند.

وی در خصوص حضور نداشتن برخی کشتی گیران در این مسابقات گفت: این که سیداکوف در این مسابقات غایب خواهد بود یا خیر مشخص نیست، اما اگر سیداکوف نتواند به مسابقات جهانی بیاید نفر دوم وزن ۷۴ جایگزین خواهد شد که زهر دارتر از سیداکوف است چرا که جوان است و بارها سیداکوف را شکست داده و در مسابقه پایانی هم سیداکوف به زحمت توانست او را شکست دهد. در وزن ۱۲۵ کیلو هم استیوسون آمریکایی به این مسابقات نخواهد آمد که بسیار به سود امیرحسین زارع خواهد بود، اما همه چیز را که کنار بگذاریم به این موضوع می‌رسیم که آن روز باید روز کشتی گیر ایران باشد تا بتواند نتیجه خوبی بگیرد.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص میلاد والی زاده که جوانترین کشتی گیر تیم ملی کشتی آزاد است؛ عنوان کرد: از آن روزی که مسابقات استانی مازندران برگزار شد میلاد شرایط رو به جلویی را داشت و بعد از آن به دلیل مصدومیتی که در زانوهای خود داشت نتوانست در تیم ملی نوجوانان حضور پیدا کند، اما خداراشکر کشتی‌گیری است که روز به روز بهتر شد. ما باید قبول کنیم که ۵۷ کیلو جزو وزن‌های سنگین دنیا است چرا که اکثر قهرمان‌های جهان در این وزن حضور دارند. میلاد اگر از لحاظ روحی و روانی آماده باشد مطمئن باشید که می‌تواند نتیجه خوبی را کسب کند.

محمدی درباره شرایط تیم ملی برای رسیدن به سکوی جهانی گفت: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان تیم یک دستی است. تیم‌های ایران، آمریکا و روسیه ۳ تیم برتر جهان هستند که سر و شکل یکدستی دارند و مدعی هستند. در این دوره از رقابت‌ها هم روسیه نه صاحب امتیاز است و نه صاحب سکو پس بنابراین ملی پوشان باید با آمریکایی‌ها بر سر رسیدن به قهرمانی بجنگند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha