اپل تولید این مدل محبوب آیفون را متوقف می‌کند

اپل احتمالاً به‌ محض رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۵، فروش آیفون ۱۳ مینی را متوقف می‌کند تا مدل کوچک آیفون پس از سه سال بازنشسته شود.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) اپل احتمالاً به‌ محض رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۵، فروش آیفون ۱۳ مینی را متوقف می‌کند تا مدل کوچک آیفون پس از سه سال بازنشسته شود.

اپل با رونمایی آیفون ۱۲ مینی در سال ۲۰۲۰ علاقه‌مندان به گوشی‌های کوچک را به وجد آورد و سال بعد با آیفون ۱۳ مینی نیز به استقبال آن‌ها رفت؛‌ اما فروش آیفون‌های مینی به حدی کم بود که اپل در خانواده‌ی آیفون ۱۴، مدل مینی را با پلاس جایگزین کرد. آیفون مینی تقریباً سه سال پس از تولد، به‌زودی بازنشسته می‌شود.

مارک گرمن، افشاگر سرشناس، در گزارشی اختصاصی می‌گوید موجودی آیفون ۱۳ مینی در انبارهای اپل بسیار کم شده است و فروشگاه آنلاین این شرکت در ایالات متحده، برخی از سفارش‌ها را دو تا سه هفته بعد و برخی دیگر را حدوداً هشت هفته بعد برای خریداران ارسال می‌کند. کمبود شدید آیفون ۱۳ مینی احتمالاً بدین معنی است که اپل می‌خواهد پس از رویداد Wonderlust تولید این گوشی را متوقف کند.

اپل سال گذشته آیفون ۱۴ پلاس را به‌جای مدل مینی رونمایی کرد، اما همچنان به فروش آیفون ۱۳ مینی به‌عنوان مدل ارزان‌تر ادامه داد. در حال حاضر قیمت گوشی آیفون ۱۳ مینی در آمریکا ۵۹۹ دلار است. قیمت گوشی آیفون ۱۳ مینی، خرید آیفون را برای افراد بیشتری امکان‌پذیر می‌کند.

اپل فردا ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران، کنفرانس مطبوعاتی Wonderlust را برگزار می‌کند. پخش زنده‌ی زومیت نیم‌ساعت قبل از مراسم شروع خواهد شد. پوشش لحظه‌به‌لحظه‌ی مراسم اپل را با زومیت دنبال کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha