تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان

- وزیر امورخارجه در بدو ورود به بیروت همه طرف‌های لبنانی را به تفاهم از طریق گفت‌وگو دعوت و بر تسریع در انتخاب رئیس‌جمهور در این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین امیرعبداللهیان پس از ورود به بیروت در کنفرانس خبری با اشاره به اهداف سفرش به لبنان در جمع خبرنگاران، گفت: جمهوری اسلامی ایران جز خیر و صلاح و ثبات و آرامش برای لبنان نمی‌خواهد. در گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه لبنان، از آنها دعوت خواهم کرد از طریق تفاهم‌ و گفت‌وگو هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنند.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه این مردم و رهبران فهیم لبنان هستند که باید نسبت به انتخاب رئیس‌جمهور تصمیم بگیرند، گفت: معتقد هستیم که رهبران و مردم لبنان از درایت لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی درانتخاب رئیس جمهور و تکمیل این وضعیت سیاسی برخوردار هستند و ما همواره بهترین‌ها را برای دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان از خدای سبحان خواستاریم.

امیرعبداللهیان از همه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواست تا در چارچوب همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری به بهبود وضعیت اقتصاد لبنان کمک کنند.

وی همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم حمایت‌های قوی خود نسبت به از لبنان را ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان همچنین درباره رایزنی‌های خود با مقامات عربستان سعودی هم گفت: طبعاً در گفتگوهایی که با مقامات عربستان سعودی انجام شد ما عبارات مثبت و سازنده‌ای را از آنها درباره کمک به وضعیت لبنان شنیدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha