وزیر خارجه عربستان: بدون تشکیل کشور فلسطینی، صلح اسرائیل و فلسطین ممکن نیست

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه دولت ریاض که برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، گفت: «با برادران فلسطینی خود به طور کامل هماهنگ هستیم تا مطمئن شویم که اولویت‌ها و مواضع آن‌ها در راستای فعال‌سازی تلاش‌ها برای صلح در این نشست‌ منعکس می‌شود».

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطینی، نزاع میان فلسطین و رژیم اسرائیل هرگز حل نخواهد شد.

شفقنا به نقل از وبگاه روزنامه ایلاف نوشت: بن فرحان به شبکه الاخباریه عربستان سعودی گفت: «مردم در حال ناامید شدن از راه‌حل دو دولتی اسرائیل و فلسطین هستند و قصد داریم از خلال تلاش‌هایمان بار دیگر این راه‌حل را وارد صحنه کنیم».

وزیر خارجه دولت ریاض که برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، افزود: «با برادران فلسطینی خود به طور کامل هماهنگ هستیم تا مطمئن شویم که اولویت‌ها و مواضع آن‌ها در راستای فعال‌سازی تلاش‌ها برای صلح در این نشست‌ منعکس می‌شود».

او با تأکید بر اینکه حل موضوع فلسطین موجب ثبات در منطقه و جهان خواهد شد، گفت که لازم است تا امیدها برای خروج از این «بحران بشری» که فلسطینی‌ها از آن رنج می‌برند، زنده شود.

پیش از این روزنامه ایلاف به نقل از یک مقام اسرائیلی در دفتر بنیامین نتانیاهو گزارش داده بود که عربستان سعودی مذاکرات با دولت آمریکا برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را متوقف کرده است؛ گزارشی که سکوت دولت ریاض و تکذیبیه وزارت خارجه آمریکا را به همراه داشت.

ایلاف نوشته بود که عربستان سعودی به طرف آمریکایی گفته است که بدون حل مسأله فلسطین، صلح با اسرائیل ممکن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha