جابه‌جایی بیش از ۴۰۰ میلیون مرسوله پستی از ابتدای دولت سیزدهم

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۴۰۰ میلیون مرسوله پستی در اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)طی سال‌های گذشته روش‌های گوناگونی برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی مانند وام‌های پنج میلیارد تومانی، پهنای باند مناسب، ارائه فضای هم مکانی به صورت رایگان و کاهش تعرفه مصرف دیتا به یک سوم تعرفه اینترنت درنظر گرفته شد، همچنین برای کسب و کارهایی که اواخر شهریورماه سال گذشته به دلیل ایجاد محدودیت برای برخی پلت‌فرم‌های خارجی زیان دیده بودند، بسته حمایتی ویژه ای درنظر گرفته شد که شامل ۳۰ نوع حمایت دولتی بوده است.

حال با گذشت چندیدن ماه از اتفاق رخ داده مسئولان معتقدند اکنون روند طبیعی کسب و کارهای اینترنتی در جریان است؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استناد بر آمار شرکت ملی پست اواخر سال گذشته به ایسنا اعلام کرده بود آمار ترافیک شرکت ملی پست از نظر جابجایی تعداد مرسوله‌ها، نسبت به شهریورماه افزایش پیدا کرده است. این آمار در ماه‌های مهر و آبان کمی افت داشت اما اکنون هم درآمد شرکت ملی پست و هم تعداد مرسوله‌ای که جابه‌جا می‌کند، افزایش پیدا کرده است.

در همین رابطه محمد احسان خرامید- مشاور وزیر ارتباطات و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- به تازگی با انتشار پستی در یک پیام‌رسان داخلی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۴۰۰ میلیون مرسوله پستی در اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

همچنین در بهار امسال مدیرعامل شرکت ملی پست از افزایش ۱۱ درصدی ترافیک مرسولات پستی نسبت به سال گذشته خبر داده بود. لیائی در این زمینه گفته بود امسال با توجه به شرایط فراهم شده برای فروشگاه‌های اینترنتی که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند، حدود ۱۱ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش ترافیک داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha