تأمین آب شرب ۵۳۵ هزار نفر با تکمیل سد نرماب

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: با پیگیری دولت سیزدهم و مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان پس از تکمیل سد نرماب آب شرب برای ۵۳۵ هزار نفر تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه سد نرماب پس از بهره برداری آب شرب ۵۳۵ هزار نفر از ساکنان شرق گلستان را تامین می‌کند گفت: برای اسکان مجدد و انتقال روستای جنگلده، تملک ۲۸۰ هکتار از اراضی داخل دریاچه سد و اقدامات باقی مانده برای آبگیری حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در این سفر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه اجرای طرح اختصاص یافت، اما با پیگیری‌های نماینده محترم ولی فقیه ، وزیر محترم نیرو، استاندار محترم و مجمع محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان امیدواریم این رقم افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین خبر داد: در سفر دوم رئیس جمهور یکصد میلیارد تومان هم برای تکمیل سد آقدکش، ۱۰۰ میلیارد تومان برای علاج بخشی سد وشمگیر و آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی مصوب شد.

حیدریان شیرین سازی آب دریا را نیز اقدام مهم شرکت آب منطقه‌ای در راستای استفاده از آب‌های نامتعارف بیان کرد کرد و ادامه داد: ایجاد ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال برای شهرهای گرگان، بندرترکمن، گمیشان، بندرگز و آق قلا و تامین تجهیزات و تسهیلات آب شرین کن را در دستور کار داریم که در فاز اول برای شیرین سازی ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برنامه ریزی شده است.

وی بیان داشت: برای تجهیزات آب شیرین کن منتظر ابلاغ سازمان برنامه و بودجه از محل خرید تضمینی آب هستیم و برای خط انتقال نیز در پیوست بودجه سال آینده ابلاغ اعتبار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین، افزوده شدن ۵۰۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب استان و ایجاد ۴۳ هزار متر مکعب مخزن و ۶۰ کیلومتر خط انتقال را از اقدامات مهم دولت سیزدهم در گلستان بر شمرد.

به گفته حیدریان نصب کنتور هوشمند بر روی ۱ هزار و یکصد چاه کشاورزی در سال ۱۴۰۲ که رشد ۷۲ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد، هم از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گلستان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha