ابوشریف: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند علیه ایران اقدام نظامی کند

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به جنگ علیه ایران اقدام کند زیرا بخش بزرگی از نیروهای نخبه در نیروی هوایی این رژیم خدمت نمی‌کنند و به سربازی نمی‌روند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) ناصر ابوشریف با حضور در برنامه «ساعت به وقت قدس» با بیان اینکه اسرائیل از ابتدا تأسیس شد تا از همه ارتش‌های منطقه نیرومندتر و قوی تر باشد، تاکید کرد: همانطور که می‌دانید در ابتدا همه کشورهای عربی تحت استعمار بودند، حتی ارتش‌های آنها پس از استقلال توسط بیگانگان و غربی‌ها اداره می‌شد. مثلا فرمانده ارتش اردن، جان باگوت گلاب (یا همان گلاب پاشا) انگلیسی بود. در نتیجه این ارتش براساس عقیده و فرماندهی انگلیسی بنا شده بود و نمی‌توانست با اسرائیل مقابله کند زیرا دست پرورده انگلیسی‌ها بود.

وی افزود: همه پروژه یکی است. ارتش‌های عربی، پروژه غربی بود، همچنین رژیم صهیونیستی، یک پروژه و طرح از جانب غربی ها بود. در نتیجه اسرائیل باید بر همه این ارتش‌ها پیروز می‌شد. این موضوع در جهت پیشبرد نقشه بزرگ بود که بر تمامی معادلات منطقه حاکم بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه اکنون اسرائیل مجهز به پیشرفته‌ترین فناورهای موجود در جهان است، یادآور شد: اسرائیل دارای اف ۳۵ است که هیچ کشور عربی و اسلامی آن را در اختیار ندارد، حتی کشورهای غربی و کشورهای عضو ناتو این جنگنده را با مشخصاتی که اسرائیل در اختیار دارد، ندارند. اسرائیلی که با استفاده از توان و قدرت خود همه (کشورها) را محاصره می‌کرد اکنون از هر طرف محاصره شده و آن هم با توان ساده اما مؤثر.

ابوشریف تصریح کرد: اگر توانمندی‌های نوار غزه را با اسرائیل مقایسه کنیم، برابر نیست و مانند صفر مقابل بی نهایت است اما در مقابل اسرائیل تأثیرگذار است. اکنون مجموعه‌ای از موشک‌ها سرتاسر اسرائیل را از هوا، زمین و دریا می‌بندد و آن هم فقط از نوار غزه. لبنان اکنون موضوعی مهم برای رژیم صهیونیستی است.

همیشه برای مقابله با رژیم صهیونیستی انگیزه و هدف وجود دارد
وی ادامه داد: حزب الله بیش از ۲۰۰ هزار موشک در اختیار دارد که اکثریت آنها موشک‌های با دقت بالا و حامل سوخت‌های بسیار زیاد هستند و بُرد آنها به همه مناطق می‌رسد و می‌تواند با دقت بسیار بالا مراکز حساس و راهبردی اسرائیل را بمباران کند. این موشک‌ها می‌توانند اسرائیل را محاصره کرده و همه مسیرهای راهبردی آن را در دریا ببندند، از این رو اکنون می‌توان اسرائیل را از هر سو محاصره کرد به علاوه وجود هفت میلیون فلسطینی در داخل فلسطین اشغالی که تحت سلطه نظام آپارتاید زندگی می‌کنند به این معنی که همیشه برای مقابله با رژیم صهیونیستی انگیزه و هدف وجود دارد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران اذعان کرد: این معادله‌ای که در مقابله با اسرائیل بلکه در مقابله با پروژه غرب خلق کردیم، آمریکا از عراق خارج نمی‌شد اگر این نوع از مقابله و معادله وجود نداشت، همچنین از افغانستان خارج نمی‌شد اگر که رژیم صهیونیستی آسوده خاطر بود و سودش به آمریکا می‌رسید در نتیجه از ابزار ساده اما تأثیرگذار استفاده شد.

نتانیاهو شخصا به موضوع ایران به عنوان خطر اول برای جهان متمرکز بود
ابوشریف در بخش دیگری از سخنانش گفت: نتانیاهو شخصا به موضوع ایران به عنوان خطر اول نه تنها برای اسرائیل بلکه برای جهان متمرکز بود، همچنین او سعی می‌کرد این خطر را به تصویر بکشد. پیرامون علل این موضوع باید عرض کنم که اولا محور مقاومت در وضعیت ضعف نیست بلکه برعکس در وضعیت قدرت و پاسخ مستمر به این طرح قرار دارد. همچنین مشکلات داخلی که نتانیاهو با آن مواجه است، نتانیاهو برای اینکه از پرونده‌های فساد خود، فرار کند ناچار به همکاری با افرادی به مانند خود شد که همگی افراد فاسد، تروریست و فاشیست هستند و دولت‌ آنها متشکل از مجموعه‌ای از فاشیست‌ها و کسانی است که مجموعه‌ای از پرونده‌های فساد دارند تا از پرونده های فساد که او و آینده سیاسی اش را تحت تأثیر قرار می‌داد، فرار کند.

وی افزود: این موضوع باعث ایجاد بحران بزرگ در داخل رژیم صهیونیستی شد که تنها بحرانی در داخل رژیم صهیونیستی نبود بلکه بحرانی در روابطش با غرب، روابطش با آمریکا و روابطش با یهودیان خارج نشین محسوب می‌شد. همچنین این موضوع باعث تأثیر در وضعیت اقتصادی و وضعیت نظامی در داخل سرزمین‌های اشغالی شد.

رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به جنگ علیه ایران اقدام کند
به گفته نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران کرانه باختری نیز اکنون در وضعیت انتفاضه و انقلابی از سوی ملت فلسطین قرار دارد: آنها در حال خنثی کردن تمامی تلاش‌های رژیم صهیونیستی هستند؛ چه شهرک‌سازی های این رژیم و چه یهودی سازی و پروژه‌های فاشیستی صهیونیستی آن در کرانه باختری. در خارج و در سایه این معادله داخلی، این رژیم نمی‌تواند به جنگ علیه ایران اقدام کند و بخش بزرگی از نیروهای نخبه در نیروی هوایی این رژیم خدمت نمی‌کنند و به سربازی نمی‌روند، تمامی این موارد از جمله مشکلات داخلی بر پروژه دولت کنونی صهیونیستی - فاشیستی در پروژه راهبردی آن چه در مقابله با ایران و چه در مقابله با حزب الله و یا مقاومت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه تأثیرگذار بوده است.

ابوشریف در خصوص بحران داخلی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: طبیعتا این امر بر موضوع اقتصادی آن نیز تأثیر گذاشته است. همچنین بر موضوع اعتماد به این رژیم در داخل و استمرار آن. اسرائیل مانند کشورهای دیگر دارای هیچ طرفی در مشکلات داخلی خود نیست. مثلا سوریه ۱۳ سال در جنگ داخلی بود و یا عراق و پیش از آن و مواردی از این قبیل ولی ما نابودی سوریه را پیش بینی و تصور نمی‌کنیم یا مثلا نابودی عراق را. آنها باقی می‌مانند و با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده و خودشان را بازسازی کرده و پس از آن دوباره روی پای خود می‌ایستند اما رژیم صهیونیستی در همان مرتبه اول کاملا از بین می‌رود؛ در نتیجه این احساس در نخبگان وجود دارد و فقط در عامه مردم نیست.

پروژه صهیونیستی با زوال و نابودی مواجه خواهد شد
وی با بیان اینکه نخست وزیران، شخصیت‌های امنیتی و همگی آنها از «نفرین دهه هشتم» صحبت کرده‌اند، افزود: پروژه صهیونیستی با چالش و خطر واقعی و زوال و نابودی مواجه خواهد شد، اولا ما این احساس را به شخصه در خود داریم، از طرف دیگر این مشکلات بر بخش اقتصادی تأثیرگذار بوده به ویژه بر بخش در حال رشد، تکنولوژی برتر و متمایز. سرمایه‌ گذاری‌ها در این بخش به یک دهم در مقایسه با سال گذشته رسیده، بخش زیادی از این شرکت‌ها مجوز فعالیت خود را از اسرائیل بیرون کشیدند و به آمریکا منتقل کردند، بنابراین چشم انداز و نگاه این نخبگان که درصد معینی از جامعه اسرائیل را تشکیل می‌دهند در سایه بحرانی شدن وضعیت اقتصادی به سوی خارج است، همچنین آینده، تاریک است.

در مدارس اسرائیل به تحصیل در ریاضیات و فیزیک فکر هم نمی‌کنند
ابوشریف در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اگر اکنون در داخل مدارس اسرائیل بودیم بیش از ۵۰ یا ۵۶ درصد دانش آموزن ابتدایی، از عرب یا از حریدی‌ها هستند که حتی به تحصیل در ریاضیات و فیزیک فکر نمی‌کنند و فقط به تحصیلات دینی مشغول هستند. از این رو تعداد کسانی که در آینده برای این پُست‌ها فارغ التحصیل خواهند شد اندک است. اقتصاد رو به افول است و آینده آن در سایه تحولات اجتماعی در داخل جامعه صهیونیست تاریک است و هیچ گونه راه حل حقیقی در افق وجود ندارد و همچنین به دلیل اثرپذیری ارتباط اسرائیل با غرب هیچ گونه تامین مالی اضافی یا تامین مالی بلا عوض برای حمایت از این بخش‌ها وجود ندارد.

نخبگان در حال مهاجرت از اسرائیل هستند
نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه اکنون اسرائیل با مشکلات واقعی مواجه است، گفت: به ویژه در مهاجرت نخبگان که بار بیش از ۹۰ درصد اقتصاد اسرائیل و رسیدن این رژیم به این سطح بر دوش آنها بوده است. ان شاء الله در آینده نزدیک بار دیگر با شما مصاحبه کنم اما این بار در فلسطین و در مسجد الاقصی. ان شاء الله که مصاحبه بعدی ما با برنامه «ساعت به وقت قدس» و با شما عزیزان در قدس انجام شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha