وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین سفر می‌کند

هنوز بحران لیبی به دلیل برگزاری نشست وزیر خارجه این کشور با همتای صهیونیست خود آرام نشده که رسانه‌ها از سفر «الی کوهن» به بحرین طی امروز (یکشنبه) خبر دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قرار است امروز به منامه پایتخت بحرین سفر کرده و با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور دیدار کند.

بر اساس این گزارش، سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین بعد از آن صورت می‌گیرد که منامه در ژوئیه گذشته به تل آویو ابلاغ کرده بود به دلیل نبود پادشاه در بحرین این سفر باید به تعویق بیافتد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که پیش بینی می‌شود وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با چهار وزیر بحرینی بدون اشاره به نام آن‌ها نشست برگزار کند. یک هیأت از تجار و خبرنگاران صهیونیست الی کوهن را در سفر خود به بحرین همراهی می‌کند.

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته اعلام نشست دوجانبه کوهن و نجلاء المنقوش همتای لیبیایی وی در ایتالیا موجی از واکنش‌های منفی را در لیبی به همراه داشته است به طوری که المنقوش از سمت خود برکنار شده و به خارج از کشور فرار کرد.

روز گذشته نیز «عبدالحمید الدبیبه»، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی طی سخنانی در جلسه هیئت دولت در شهر طرابلس، پایتخت این کشور، بار دیگر خاطر نشان ساخت که کشورش با عادی سازی روابط با تل آویو به هر شکلی مخالف است.

در بیانیه دولت وحدت ملی لیبی آمده است: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که مخالف عادی سازی با تل آویو به هر شکلی هستیم.

نخست وزیر لیبی با اشاره به دیدار هفته گذشته المنقوش با «الی کوهن» در شهر رم، پایتخت ایتالیا نیز اظهار داشت: از طریق تحقیقات در حال انجام، جزئیات آنچه در رم روی داد را خواهیم دانست.

الدبیبه ضمن تاکید بر اینکه دیدار مذکور حتی اگر جانبی بوده باشد نیز مسئله بزرگی به شمار می‌آید، تصریح کرد: جریان‌هایی بودند که از این رویداد برای تسویه حساب سیاسی و ایجاد هرج و مرج در کشور سو استفاده کردند.

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در ادامه همچنین لزوم حفاظت از آرمان‌های بدون تغییر مردم این کشور به ویژه در رابطه با مسائل ملی و عربی را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha