هزار و ۵۰۰ میلیلارد تومان اعتبار برای تکمیل محور کرمان_راور_دیهوک

معاون ساخت توسعه و راه‌ های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تکمیل محور کرمان_ راور_ دیهوک با پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مسلم موسی زاده روز شنبه ۲۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از پروژه‌ های در دست احداث این اداره کل در استان، گفت: طول کل محور ۱۸۸ کیلومتر که ۷ قطعه تعریف شده است؛ جمعا به طول ۷۲ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. قطعات ۱ ،۲ ،۳ و ۴ به طول ۵۳ کیلومتر در حال احداث است و قطعه ۶ به طول ۳۳ کیلومتر نیمه تمام خاتمه یافته است و قطعه ۷ به طول ۳۰ کیلومتر هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

وی اظهار کرد: محور کرمان_ راور_ دیهوک از مهم‌ ترین راه‌ های مواصلاتی استان کرمان و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال شرق به جنوب کشور است؛ که سالیانه بخش قابل توجهی از ترانزیت کالا از آن انجام می‌ گیرد.

معاون ساخت توسعه و راه‌ های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: ضمناً تردد زائرین حرم رضوی از استان کرمان و استان‌ های جنوبی همجوار نیز از طریق این محور صورت می‌ گیرد.

موسی زاده همچنین افزود: این پروژه در سال ۱۳۸۵ آغاز گردیده است؛ که از سال ۱۳۹۰ به ردیف بودجه ملی پیوسته و کل اعتبار هزینه شده تاکنون ۳۷۰ میلیارد تومان می‌ باشد؛ که ۲۸۹ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ جذب شده است و برای سال ۱۴۰۱ ، یکصد و ۴۱ تومان تخصیص یافته است و نیز اعتبار پیش بینی شده برای سال مالی ۱۴۰۲ محور حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی اذعان کرد: ضمنا در سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان ۶۰۰ میلیارد تومان در طول سه سال برای آن پیش بینی شد، که سالیانه باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان قرار گیرد.

معاون ساخت توسعه و راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، خاطرنشان کرد: تکمیل این محور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ ای ،کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و افزایش درآمد ترانزیت کالا برای کشور در مسیر کشورهای آسیای میانه و افغانستان را در پی خواهد داشت.

راه و شهرسازی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha