نقش مهم والدین در پیشگیری از انحرافات اجتماعی و اعتیاد

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر گفت: والدین مهمترین نقش را در پیشگیری از جرائم و انحرافات اجتماعی خصوصاً اعتیاد دارند و باید در این رابطه بیش از پیش احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ منصور رمضان نژاد گفت: همه می دانیم که امروزه اعتیاد یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است؛ که زندگی خود این افراد، خانواده آنان و دیگر افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در این رابطه خانواده و شیوه های رفتاری که والدین با فرزندان خود دارند مهمترین نقش را در پیشگیری از جرائم و انحرافات اجتماعی خصوصاً اعتیاد دارد.

نقش مهم والدین در پیشگیری از انحرافات اجتماعی و اعتیاد

فرمانده انتظامی بردسیر، ادامه داد: از جمله مواردی که در روابط خانوادگی می تواند کمک کند تا فرزندانمان از آسیب های فراروی خود مصون بمانند؛ افزایش حضور والدین در کنار فرزندان، تقویت ارتباطات عاطفی میان اعضای خانواده، بکاربردن محدودیت ها و آزادی های منطقی در رفتار با فرزند، نظارت بر رفت و آمد های فرزندان با همسالان خود، توجه به ارزش های اخلاقی و معنوی و اهمیت قائل شدن پدر و مادر برای مسائل دینی و معنوی و مبانی اعتقادی آنان است.

سرهنگ رمضان نژاد خاطرنشان کرد: اعتیاد امری چند وجهی است؛ که خود می تواند عامل انحرافات اجتماعی زیادی نظیر قتل، سرقت و دیگر جرائم باشد پس برای مبارزه با پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد باید همه اعضای جامعه وارد عمل شوند تا بتوانیم محیطی سالم و عاری از اعتیاد داشته باشیم.

پلیس کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha