سرب اضافه شده به مواد مخدر خطرات این ماده را چند برابر می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سودجویان به موادمخدر مواد افزودنی از جمله سرب اضافه می کنند؛ که این امر مصرف کنندگان را با بیماری‌ های خطرناکی درگیر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی‌ نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در جامعه، گفت: افزودنی ها به مواد مخدر مصرف کنندگان را با بیمابیماری‌ خطرناکی درگیر می‌ کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی در جامعه افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: بسیاری از خودکشی ها به دلیل عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مواد افزودنی به مواد مخدر از جمله افزودن سرب به تریاک بسیار زیاد است و متاسفانه مصرف‌ کنندگان را با بیماری‌ های خطرناک درگیر می‌ کند، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ کلینیک ترک اعتیاد در استان داریم؛ که باید نظارت بر آنها تقویت شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر و ابتلا به مواد مخدر دو مبحث متفاوت است که ماموریت شورای هماهنگی مواد مخدر بیشتر در حوزه افراد دارای اعتیاد و کاهش خسارات این مواد به جامعه است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر گام به گام انجام می‌ شود و باید به موقع شناسایی و مانع آن شد، تاکید کرد: فرد دارای اعتیاد در واقع یک بیمار است، که باید تمام تلاش خود را گذاشت، تا آن را نجات داد.

وی با بیان اینکه با خطر مواد مخدر در جامعه باید مبارزه کرد و بزرگترین مبارزه آگاه‌ سازی جامعه و پیشگیری از اعتیاد است، عنوان کرد: در راستای ترک اعتیاد کارهای زیادی انجام شده اما متاسفانه خروجی لازم را نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ ترین عوامل موفقیت در ترک اعتیاد، انگیزه و خواست خود فرد معتاد است، عنوان کرد: برای ترک اعتیاد فرد معتاد باید انگیزه داشته باشد و باید تلاش کرد، که این فرد به انگیزه لازم برسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای هماهنگی استان کرمان هفت کمیته تخصصی دارد که ذیل این شورا فعالیت می‌ کنند، اظهار داشت: اعتیاد و مواد مخدر به‌ عنوان یک آسیب اجتماعی یک مسئله مهم است، که بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی در جامعه از آن ایجاد می‌ شود.

دکتر کوروش احمدیوسفی با اشاره به اینکه اعتیاد در وقوع بسیاری از جرائم از جمله سرقت نقش مهمی دارد، ابراز داشت: مواد مخدر زمینه خسارت‌ های زیادی به جامعه شده که بیکاری ارادی یکی از آسیب‌ های اعتیاد و مواد مخدر است؛ فرد معتاد میل و رغبتی به کار کردن و اشتغال ندارد.

وی با بیان اینکه آسان بودن دسترسی به مواد مخدر یکی از مشکلاتی است که فرد معتاد بعد از ترک اعتیاد دچار آن است، گفت: خرید و فروش مواد مخدر جرم است و تهدیدات زیادی برای جامعه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، اظهار کرد: نیاز است علما و مراجع تقلید نسبت به جرم خرید و فروش مواد مخدر و آسیب‌ های آن در جامعه یک فتوا داشته باشند، تا جامعه با اهمیت آن درگیر شوند.

دکتر علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۰ آسیب اولویت‌ دار در سطح استان کرمان شناسایی شده است، عنوان داشت: اعتیاد و مواد مخدر از جمله این آسیب‌ ها است.

وی با اشاره به اینکه دلایل زیادی برای گرایش افراد به اعتیاد مواد مخدر در جامعه وجود دارد، خاطرنشان ساخت: اعتیاد، قابل مدیریت است و اگر آگاه‌ سازی خانواده‌ها انجام شود، می‌ تواند در جهت سلامت آنها مفید باشد.

ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha