آغاز به کار نخستین مرکز گذری کاهش آسیب در شهرستان نرماشیر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نرماشیر گفت: نخستین مرکز گذری کاهش آسیب در شهرستان طی سفر یک روزه مدیر کل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مسئولین محلی افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ الهام خواجه نظامی در آیین افتتاح نخستین مرکز گذری کاهش آسیب در شهرستان نرماشیر، اظهار داشت: در این مرکز وسایل بهداشتی، پذیرایی میان وعده، خدمات مشاوره روانشناسی و کلاس‌ های آموزشی در راستای پیشگیری از کاهش و گسترش آسیب های بیماری اعتیاد به این افراد ارائه می‌ شود.

وی در ادامه افزود: ارجاع به مراکز درمانی، انجام مصاحبه‌ های انگیزشی و توزیع یک وعده غذای گرم از دیگر خدمات در این مرکز است.

رئیس بهزیستی نرماشیر تصریح کرد: هم‌ اکنون یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان با مجوز بهزیستی در حوزه درمان بیماران معتاد فعال است؛ که مرکز گذری کاهش آسیب یکی از طرح‌ها و اقدامات حوزه پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر است.

خواجه نظامی خاطرنشان کرد: این مرکز، مبارزه مستقیم با پیامدهای مصرف مواد مخدر را هدف قرار داده است و در کنار خدمات گسترده، این مرکز پیشگیری از گسترش عفونت‌ های‌ خطرناک چون انواع هپاتیت، ایدز، سل، بهبود زخم‌ های عمیق و عفونی ناشی از مصرف مواد مخدر در میان معتادان را نیز در دستور کار دارد./ اداره کل بهزیستی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha