بازار قاره آفریقا آینده اقتصادی ایران است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می‌تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا) مهدی صفری در نخستین نشست هم‌اندیشی مراکز تجاری ایران در خارج از کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم توسعه تجارت با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده است، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ارتباطات با همسایگان به نقطه قطع کلی روابط تجاری رسیده بود، اما در این دوره با توجه به اینکه بهترین ارتباطات اقتصادی را می‌توان با کشورهای همسایه داشت، گسترش روابط در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه روابط با آفریقا و آمریکای لاتین نیز در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف اصلی ارزآوری و خلق درآمد برای کشور است که می‌توان در شاخه‌های خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات، واردات و تکنولوژی فعالیت‌ها را گسترش داد به اهداف اقتصادی دست یافت.

صفری با اشاره به موقعیت خوب صادراتی در آفریقا برای ایران تاکید کرد: برای توسعه روابط تجاری باید بین صادرات و واردات تراز مناسبی ایجاد شود به همین دلیل برنامه‌های وارداتی بسیاری برای استفاده از مزیت‌های تولیدی و بهره‌مندی از امکانات تدوین شده است تا در کنار تجارت با همسایگان، دریافت سهم بیشتر از بازار این قاره انجام شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران جهش اقتصادی را با قاره آفریقا و دریافت سهم بیشتر از بازار آمریکای لاتین می‌تواند رقم بزند، ‌ خاطرنشان کرد: برنامه تثبیت و توسعه در بازارهای موجود و گسترش بازارهای جدید از برنامه‌های دولت سیزدهم است که تاکنون نیز شرایطی برای رقم خوردن این مهم فراهم شده است.

وی گفت: ترکیه از بازار آفریقا ۳۰ میلیارد دلار سهم را به خود اختصاص داده است و ایران نیز می‌تواند ارقام یک یا دو میلیارد دلاری خود را دهه‌ها میلیارد دلار در سال برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha