۶هزار کتابدار در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی مشغول ارائه خدمات هستند

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:حدود ۶ هزار کتابدار در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)همایش یک‌روزه مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها، پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونین و مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی در این نشست ضمن تشریح موضوعات اولویت‌دار کتابخانه‌های عمومی و تکلیف‌های مورد انتظار از ادارات‌کل استانی ضمن تقدیر از غلامعلی حداد عادل برای پذیرش دعوت شرکت در این نشست گفت: جناب حداد عادل فارغ از شخصیت سیاسی و مسئولیت‌های اجرایی، انباشتی از تجربه فرهنگی در سطوح مختلف را دارند که حضورشان در این نشست می‌تواند برای ما و همکاران‌مان راهگشا باشد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی در مجموعه دستگاه‌های فرهنگی کشور جز دستگاه‌هایی است که با مردم در ارتباط مستقیم است و مجموعه خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و امکانات فرهنگی متنوعی را در عرصه‌های مختلف می‌توانند فراهم کنند. امروز بیش از ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود که محور و هسته اصلی‌شان کتاب است. حدود ۶ هزار کتابدار در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند. بیش از هزار کتابخانه هم به صورت خصوصی و مشارکتی با مجوز نهاد فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha