کرمان رتبه اول توانمندسازی ساکنان مناطق کم برخوردار در کشور است

مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در دیدار با جمعی از مسئولان دستگاه‌ های اجتماعی استان کرمان، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوزه توانمندسازی ساکنین مناطق کم برخوردار رتبه اول در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ کبری محمدی در دیدار با معاون شهردار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ظرفیت داوطلبی، ظرفیت بی نظیری است؛ که جمعیت هلال احمر را از سایر دستگاه‌ ها متمایز می‌ کند.

وی با اشاره به ظرفیت سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی داوطلب در جمعیت هلال احمر، افزود: شهرداری یکی از دستگاه‌هایی است که تسهیل گر و کمک کننده است.

مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، با اشاره به اعتماد عمومی آحاد جامعه به جمعیت هلال‌ احمر خاطرنشان کرد: دغدغه کشوری با تاکید مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی باعث راه اندازی، شورای اجتماعی کشور شده است.

محمدی به راه اندازی سامانه سخا توسط کمیته امداد امام خمینی

(ره) نیز اشاره و بیان کرد: با فعالیت این سامانه از موازی کاری و چندوجهی کردن خدمات متنوع به مددجویان جلوگیری می‌ شود و همه اقدامات برای آنان به صورت مساوی صورت می‌ گیرد.

وی تصریح کرد: طرح توانمندسازی محلی از چهار سال گذشته در ۱۱ استان برگزار و کرمان به عنوان بهترین استان در این زمینه فعالیت کرده است.

مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به هم افزایی دستگاه‌های متولی در امر توانمندسازی و اجتماع محور تاکید و تصریح کرد: این سرمایه اجتماعی ارزشمند در شهرداری برای جمعیت هلال احمر محفوظ مانده است.

محمدی ادامه داد: در طی ۴ الی ۵ سال گذشته در طی انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر، اتفاقات بسیار خوبی محقق شده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌ های آموزشی مهارت های ارتباطی، مربیگری طرح ملی پیمان و اردوهای دوستی با هدف هویت بخشی برای اعضای جوانان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه رویه‌ ها و سیاست های پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید علمی و کاربردی ارائه شود، خاطرنشان کرد: آموزش های مستمر و فعالیت های کاربردی در حوزه آسیب های اجتماعی موثر بوده است.

فرهنگ هلال احمر، فرهنگ بسیجی است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در دیدار با مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه حمایت گری و عشق به همنوع بخشی از هویت ایرانی است، گفت: فرهنگ هلال احمر فرهنگ بسیجی است.

کوروش احمدیوسفی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر سازمان مردم نهاد و جامعه نگر است، افزود: خیر و وقف جزء فرهنگ ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با نگاه عاشقانه، آگاهانه و خدمت به مردم وارد این نهاد بین المللی و عام المنفعه می‌ شوند که نمونه آن را در استان کرمان و در حوادث می‌ بینیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در همه موضوعات اجتماعی و فرهنگی به خوبی فعالیت کرده است، عنوان کرد: این نهاد مردمی‌ با سرمایه اجتماعی بالا و مقبولیت بسیار خوب در جامعه در همه حوزه‌ های امداد و نجات، فرهنگی و اجتماعی به درستی عمل کرده است.

احمد یوسفی در ادامه عنوان کرد: اعتیاد به مواد مخدر، مسئله کلان است و سایر مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی ارتباط معنادار با اعتیاد دارد.

وی با اشاره به اینکه "اعتیاد یک رفتار است" تاکید کرد: الگوهای ذهنی و زیرساخت های مناسب برای فعالیت های مناسب در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط هلال احمر انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: دامنه و قدرت نفوذ جمعیت هلال احمر در جامعه بسیار مهم است.

احمد یوسفی اذعان داشت: جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در طی یک سند راهبردی اقدام مشترک با نگاه کاربردی در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار موفق عمل خواهند کرد.

لازم به ذکر است؛ کبری محمدی مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سجیم مصطفوی مشاور طرح توانمندی محلی در سفر به استان کرمان از ۵ کارگروه کسب و کارهای خرد حوزه معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان در شهر کرمان نیز بازدید کردند.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha