زنجان صاحب دستگاه سی تی آنژیوگرافی پیشرفته  شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس ساخت کمپانی زیمنس آلمان، بیمارستان آیت اله موسوی زنجان خریداری و وارد زنجان شد که بزودی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،حسن بختیاری با بیان اینکه دستگاه سی تی آنژیوگرافی در استان زنجان وجود نداشت و همشهریان و هم استانی ها برای ارائه خدمات به تبریز و تهران مراجعه می کردند،اظهار کرد: این دستگاه، دارای فناوری بالایی است و در مقایسه با سی تی‌های معمولی که هشت یا ۱۶ واحد (اسلایس) است، ۲۵۶ اسلایس و گ ساخت کمپانی زیمنس کشور آلمان است.

وی تصریح کرد: این دستگاه، آنژیوگرافی‌ قلبی و عروقی را انجام میدهد که وجود این دستگاه برای استان ظرفیت و فرصت بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه این دستگاه پیشرفته ۲۵۶ واحدی از جمله دستگاه‌هایی است که تولید داخلی ندارد،افزود: با پیگیری‌هایی که در یکسال و نیم گذشته انجام گرفت، خوشبختانه موفق شدیم خارج از کشور خریداری کنیم.

بختیاری ادامه داد: با راه اندازی این دستگاه در طی دو الی سه ماه آینده در بیمارستان آیت اله موسوی علاوه بر خدمات رسانی به گروه‌های هدف نسبت به پذیرش مراجعان از سایر استان‌های همجوار نیز اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با نصب و راه اندازی این دستگاه علاوه بر خدمت رسانی مطلوب به هم استانی‌ها منبع درآمدی نیز برای بیمارستان ایجاد خواهد شد.

این مسئول به اینکه این دستگاه سی تی آنژیوگرافی با دلار یارانه ای خریداری شد، افزود: در حال حاضر با قیمت روز حدود ۶۰ میلیارد است.

بختیاری با بیان اینکه سی تی آنژیوگرافی تنها محدود به عروق کرونر نیست، خاطرنشان کرد: بررسی عروق مغزی - سرو گردن (در سکته های مغزی)، ریوی (در شک به آمبولی ریه)، شریان کلیوی (در نارسایی کلیه یا فشار خون بالا یا شک به تنگی شریان کلیه)، شریان های اندامی (در بیماری عروق محیطی یا آمبولی اندام) به راحتی با دقت بالا توسط این دستگاه انجام می شود و امکان و قابلیت اسکن کودکان بدون نیاز به بیهوشی را فراهم می‌آورد. ‌

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha