پیگیر اصلاح محاسباتی کارانه پرستاران هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طبق رایزنی‌هایی که در سطح وزارتخانه در حال انجام است، به دنبال اصلاح فرمول‌های محاسباتی کارانه و اضافه‌کاری‌های پرداختی به کادر پزشکی استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
حسن بختیاری روز پنج شنبه(۲۵ آبانماه) در مراسم تکریم روز پرستار، با بیان اینکه شغل پرستاری بر خلاف سایر مشاغل که زمان خاصی دارند، جز  شغل‌های تمام وقت است، اظهار کرد: این پرستاران در تمامی شرایط و زمان ها در حال خدمت به بیماران  هستند تا بتوانند دردی از درد بیماران را بکاهند.

وی با بیان اینکه پرستاران توانستند در پاندمی کرونا قهرمانانه وارد صحنه شدند و خوش درخشیدند، افزود: در طی آزمون استخدامی یک ماه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای این استان جذب  زیر ۲۰۰ نفر پرستار سهمیه اختصاص یافته شده بود که طبق رایزنی‌های انجام شده توانستیم این تعداد را به ۴۳۹ نفر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: در ترکیب نیروهای استخدامی نیز ۱۷۰ نفر از کادر پرستاری و ۵۰ نفر کادر فوریت های پزشکی بود که این دو گروه نزدیک به ۵۰ درصد آزمون استخدامی اخیر با افرایش ۱۰۰ درصدی جذب به کادر پرستاری و فوریت اختصاص یافته است و همچنین طبق رایزنی های انجام شده مجوز جذب بصورت شرکتی نیز اخذ شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه ایجاد فضاهای آموزشی درمانی و ایجاد تجهیزات پزشکی از جمله مسائل مهم پرستاران است، تصریح کرد: در این راستا سعی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام که از جمله آنان بخش آنکولوژی بیمارستان ولیعصر و بیمارستان سوانح و سوختگی بیمارستان آیت الله موسوی،نیز  بعد از ۱۳ سال تحویل موقت گرفته شده است و در حال رفع ایرادات است که طی ۲ ماه آتی تجهیز و افتتاح خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پروژه مرکز مرحوم رجبعلی مقدم که طی ۳۷ سال که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در مدت ۲۰ ماه گذشته به ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، بیان کرد: امیدواریم طی ماه‌های آینده تحویل گرفته و تجهیز شود تا در خدمت همشهریان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه تجهیزات پزشکی یکی از مسائل مهم در مراکز درمانی است، افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان افزوده خواهد شد، و همچنین در حال دریافت مجوز ام آر آی بیمارستان ولیعصر زنجان هستیم تا در ماه های آتی به این مجموعه درمانی افزوده شود.

بختیاری ادامه داد: همچنین سی‌تی‌اسکن بیمارستان موسوی و ولیعصر زنجان نیز در برنامه داریم که در حال حاضر سی تی اسکن خدابنده در حال تکمیل بوده و مراحل نهایی خود را می‌گذارند.

وی با بیان اینکه آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم  سه بیماری شایع است که باعث مرگ و میر در دنیا و کشور ایران است را بتوانیم چرخه بیماری را در این استان تکمیل کنیم، افزود: از جمله این بیماری ها، بیماری قلبی، سرطانی و مغز و اعصاب است که در صورت محقق شدن خیر آن برای مردم استان و کادر پزشکی است.

این مسئول با بیان اینکه با افزایش درآمد مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان، درآمد پرستاران و کارانه آنان افزایش خواهد یافت، اظهار کرد:  با رایزنی‌هایی که در سطح وزارتخانه انجام می‌دهیم، به دنبال اصلاح فرمول‌های محاسباتی کارانه و اضافه‌کاری‌های پرداختی به پرسنل هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha