وزیر آموزش و پرورش باید بتواند سند تحول بنیادین را اجرایی کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به ریاست جمهوری خواستار شد که فرد توانمندی با ویژگیهای جمعی و عمومی برای وزارت انتخاب شود و تلاش کند تا از تمام ظرفیتها برای رسیدن به سند تحول بهره ببرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد نقش معلم به عنوان پیشران جامعه دانش بنیان گفت: وظیفه همه دست اندرکاران و به ویژه وزیر آموزش و پرورش اجرای کامل و جامع سند تحول بنیادین است. همچنین کمیسیون نیز دغدغه بسیاری نسبت به آن داشته و همواره در جلساتی که با آموزش و پرورش برقرار شده تاکید شده که سند با چشم اندازهایی که دارد اجرا شود و مسئولان نیز نسبت به آن اهتمام داشته باشند. چرا که مسائل فرهنگی همواره اولویت جامعه ما بوده است.

وی ادامه داد: مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات انتظار دارد این سند به خوبی اجرا شود چرا که می‌تواند خواسته‌ها و مطالبات مردم، دانش آموزان، مسئولان و کارشناسان را برآورده نماید اما عزم جدی تری برای اجرای آن لازم است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت و گستردگی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در کنار هم قرار دادن جامعه مخاطب آموزش و پرورش کار بزرگی است لذا مدیری که در راس وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد باید این توانایی را داشته باشد تا همه را با هم هماهنگ و همراه کرده تا بتواند چشم انداز خوبی داشته باشد. اما وزیرانی پیشین چندان نتوانستند به برنامه‌ها و اهداف خود برسند.

بشیری در رادیو گفت و گو خطاب به ریاست جمهوری خواستار شد: باید فرد توانمندی با ویژگیهای جمعی و عمومی برای وزارت انتخاب شود و تلاش کند تا از تمام ظرفیتها برای رسیدن به سند تحول بهره ببرد.

وی همچنین با تاکید بر برنامه محور بودن جامعه یادآور شد: از برنامه ۵ ساله کشور عقب هستیم و این هشداری است که برنامه ریزی در امور را جدی بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha