افزایش ۱۰.۴درصدی ماموریت‌های اورژانس مشهد در ایام نوروز

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : میزان ماموریت های انجام شده در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۴ درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر علی یزدانی اظهار کرد: از تاریخ ۲۴اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال ۶۳۷۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که منجر به ۲۲۱۲۳ ماموریت شده که از این تعداد ۱۸۶۴۰ ماموریت در محدوده شهری و ۳۴۸۳ ماموریت در محدوده خارج از شهر بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی این بازه زمانی در سال گذشته ۵۸۵۳۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که منجر به ۲۰۰۳۰ ماموریت شده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که امسال در این بازه زمانی به ۱۷۸۶۹ مصدوم و بیمار خدمات اورژانسی ارائه شده است، گفت: از این تعداد ۲۹۱۷ مصدوم حوادث ترافیکی و ۱۴۹۵۲ مصدوم حوادث غیرترافیکی بوده است.

دکتر یزدانی افزود: همچنین در این مدت در مجموع ۲۹۰۸ حادثه ترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که منجر به ۱۶ فوتی، ۵۱۱ درمان در محل و انتقال ۲۴۰۶مصدوم به بیمارستان شده است که میزان حوادث ترافیکی امسال نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و میزان مصدومان نیز به نسبت سال قبل ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی در مجموع۱۹۲۱۵ حادثه غیرترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که منجر به ۳۲۷ فوتی، ۶۴۶۴ درمان سرپایی و انتقال ۸۴۸۸ مصدوم یا بیمار به بیمارستان شده است که میزان حوادث غیر ترافیکی امسال نسبت به سال گذشته ۹.۶درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha