کمبود ۱۵ هزار نیروی اورژانس در کشور!

رئیس سازمان اورژانس کشور، از کمبود ۱۵ هزار نیروی اورژانس خبر داد و گفت: برای جذب ۳ هزار و ۵۴۰ نفر از این نیروها، اقدامات لازم انجام شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران، صبح جمعه با حضور وزیر بهداشت در بوستان ولایت افتتاح شد.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور صبح جمعه در حاشیه افتتاح پایگاه هوایی اورژانس تهران، با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۵۲ پایگاه امداد هوایی داریم که تنها ۸ پایگاه به صورت تخصصی برای فوریت پزشکی و مخصوص اورژانس هستند، گفت: مابقی بالگردها برای سایر نهادها است که در صورت نیاز از توان آنها استفاده می‌شود.

وی در مورد فرسودگی ناوگان زمینی اورژانس، افزود: در حال حاضر اولین مناقصه برای خرید ۶۰۰ آمبولانس انجام شده؛ اما مشکل ارز پیدا کردیم و برای اختصاص ۳۵ میلیون دلار با دولت مکاتبه کردیم که لازم است مجلس و دولت اعتبار مناسب در این حوزه را اختصاص دهند.

میعادفر در ادامه با بیان اینکه ۱۵ هزار نیرو کم داریم که برای جذب ۳۵۴۰ نفر از نیروها برای اورژانس اقدامات لازم انجام شده است، گفت: در حال حاضر با کسر تعداد نیروهایی که جذب خواهند شد باید بگویم که ۱۱ هزار نفر نیرو کم داریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور به افتتاح اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران اشاره کرد و افزود: در این پایگاه با توجه به شرایط تهران از مدیکوپتر در اورژانس تهران استفاده کردیم، چراکه کوچک‌تر است و امکان نشستن در شرایط خاص را دارد.

وی گفت: در این پایگاه کل تعمیرات بالگردها انجام خواهد شد و در آینده سیستم مانیتورینگ ۵۲ مرکز اورژانس هوایی به این پایگاه متصل می‌شود.


منبع:مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha