وجود نیروی مازاد در ۱۰ شهرستان استان کرمان/ لزوم بحث مولدسازی در آموزش و پرورش

استاندار کرمان، با اشاره به اینکه مازاد نیرو را در حدود ۱۰ شهرستان داریم که در این زمینه ما همکاری لازم را جهت رفع مسئله‌ خواهیم داشت، افزود: تاکید می‌ شود که به ظرفیت مولدسازی آموزش و پرورش توجه شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار بعد از ظهر شنبه ۱۳ اسفند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: انجام فعالیت‌ های فرهنگی در مدارس از ساخت و سازهای عمرانی واجب‌ تر است، البته زیرساخت های لازم برای امر آموزش باید فراهم شود.

وی با بیان این مطلب که شرکت‌ های خصوصی از محل مسئولیت‌ های اجتماعی می‌ توانند مساعدت هایی را برای آموزش و پرورش داشته باشند، عنوان کرد: پیشنهاد می‌ شود چند طرح و برنامه ویژه توسط آموزش و پرورش تعریف شود و از شرکت‌ ها حمایت لازم را درخواست کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حمایت تشویقی از دانش‌ آموزان برتر در فعالیت‌ های فرهنگی نیز انجام می‌ شود، خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق فرهنگیانی که مامور به کار به دستگاه‌ های مختلف می‌ شوند توافقی است، اما جهت حل این مسئله به دو شکل استانی و ملی در سطح وزراتخانه پیگیری لازم انجام می‌ شود.

فداکار، با بیان این مطلب که بیشترین کمک در حوزه اعتبارات مربوط به آموزش و پرورش است و از هیچ ظرفیتی نیز دریغ نخواهیم کرد، افزود: باید در بحث مولدسازی توجه ویژه‌ ای شود چرا که مولدسازی ظرفیت بزرگی برای آموزش و پرورش است.

وی، با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان، اعتبارات خوبی را داشته‌ ایم که در این زمینه بیشترین تخصیص مربوط به آموزش و پرورش است، اظخار داشت: در حد توان پیگیر سفر دانش‌ آموزان به راهیان نور خواهیم بود، که در این زمینه ۲ میلیارد تومان شرکت‌ ها کمک کرده‌ اند.

استاندار کرمان، ابراز داشت: در بحث مجوزها برای ارزش افزوده املاک آموزش و پرورش باید همه همکاری کنند ما نیز کمک خواهیم کرد.

فداکار، ضمن تاکید به رسیدگی به بازمانده های از تحصیل ادامه داد: میزان سرانه آموزشی که در جنوب استان اختصاص یافته نسبت به شمال استان بیشتر است، اما در عین حال مشکلات را باید پیگیری کرد.

وی، تصریح کرد: برق برخی مدارس استان مشکلاتی را دارد که بخشی از آن قبل از سال و بخشی نیز بعد از سال حل می‌ شود، اما برق مدارس شبانه‌ روزی باید هرچه زودتر پیگیری و قبل از سال برطرف شود.

استاندار کرمان، با اشاره به اینکه مازاد نیرو را در حدود ۱۰ شهرستان داریم که در این زمینه ما همکاری لازم را جهت رفع مسئله‌ خواهیم داشت، افزود: تاکید می‌ شود که به ظرفیت مولدسازی آموزش و پرورش توجه شود و طبق قانون هر ملکی که به فروش برسد، مبلغ فروش آن به طور کامل متعلق به آموزش و پرورش است.

فداکار خاطرنشان کرد: بحث اینترانت مدارس را پیگیر می‌ کنیم، خبرهای خوبی در راه است، که تمام استان توسط فیبر نوری پوشش داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha