کمبود دارو برای کودکان سرطانی نداریم

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان با بیان اینکه ما کمبود دارو در حوزه کودکان سرطانی نداریم گفت: برخی داروهای تحقیقاتی در خط دوم و سوم و چهارم درمان قرار دارند که بسیار گران قیمت هستند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان کودکان با بیان اینکه ۲ درصد از سرطان‌های کشور در افراد زیر ۱۵ سال است گفت: سالانه ۳ هزار کودک مبتلا به سرطان تشخیص داده می‌شوند.

وی از بهبود نتایج درمان در کودکان سرطانی سخن گفت و افزود: در گذشته فقط ۲۵ درصد از این کودکان خوب می‌شدند اما الان بیش از ۸۵ درصد کودکان سرطانی برای همیشه درمان می‌شوند.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان با بیان اینکه امیدواری به درمان سرطان نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست گفت: همراهی خانواده‌ها، امکانات درمانی و دسترسی به پزشکان حاذق و فوق تخصص کمک بسزایی به این موضوع کرده است.

ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر داروهای سرطان تحت پوشش بیمه هستند اما در حوزه کودکان یک خیریه‌ای به اسم «محک» نیز وجود دارد و مخارج اضافه‌ای که به خانواده‌ها تحمیل می‌شود را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مراکز پیوند مغز استخوان در بیش از هفت استان کشور راه اندازی شده تصریح کرد: متأسفانه آمریکایی ما را در حوزه داروهای برند تحریم کردند و خیلی تلاش داشتند که دارو به کودکان سرطانی نرسد اما کشورمان این داروها را از مسیرهای مختلف و کشورهای همسایه تهیه کرد.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان تأکید کرد: موسسات خیریه باید از حالت سنتی خارج شوند و در زمینه تربیت نیروی انسانی و داروهای تحقیقاتی کارهای جدید انجام دهند.

ابوالقاسمی با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از سرطان در بزرگسالان گفت: بیش از ۳۰ سرطان‌ها در بزرگسالان با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری است و این اصلاح سبک زندگی هم باید از دوران کودکی آغاز و به نوعی فرهنگ سازی شود.

وی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو متذکر شد: خانواده‌ها باید مراقب باشند که فرزندانشان چاق نشوند و به جای فست فودها از غذاهای سالم و سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان با بیان اینکه ما کمبود دارو در حوزه کودکان سرطانی نداریم گفت: برخی داروهای تحقیقاتی در خط دوم و سوم و چهارم درمان قرار دارند که بسیار گران قیمت هستند و هیچ کشوری هم در سیستم روتین بیمه پوشش نمی‌دهد و باید خیریه‌هایی در این حوزه تشکیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha