تولید خوراک دام از ضایعات خرما راهی در جهت کاهش خروج ارز از کشور

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، گفت: تولید انبوه خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما جهت دامداران، کاهش هزینه دامداری و کاهش خروج ارز از کشور را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر امیر حسن‌ زاده پس از سفر دو روزه خود به شهرستان های شرق استان کرمان، در حاشیه بازدید از کارخانه تولید خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما و گلخانه ای شهرستان بم، گفت: این طرح ابتدایی و به صورت ابتکاری بوده، که در این خصوص تولید خوبی انجام گرفته است.

وی افزودد: باید پایلوت آزمایشگاهی و نیاز این طرح توسط مرکز تحقیقات کشاورزی صورت گیرد و به یک جمع بندی علمی برسیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: در صورت تایید استاندارد، جهت تغذیه دام با توجه به ظرفیتی که در شهرستان های شرقی استان کرمان مبنی بر وجود ضایعات وجود دارد، می توان این محصول را به دامداران معرفی کرد.

حسن زاده تصریح کرد: می توان با معرفی این محصول به دامداران باعث کاهش هزینه دامداری و خروج ارز از کشور شد.

وی ادامه داد: در صورتی که مرکز تحقیقات کشاورزی پای کار بیاید و آیتم های نوع تغذیه دام و اینکه نسبت خوراک تولید شده چقدر همخوانی دارد، را شناسایی کند و تائیدیه های لازم گرفته شود، به سمت تولید انبوه و معرفی محصول به دامداران خواهیم رفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار توضیح داد: با توجه به شعار امسال و بحث دانش بنیان بودن این محصول باید جهاد کشاورزی پای کار آید و مطالعات لازم را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha