کد خبر: 204318
۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۴۰
لزوم مدیریت هدفمند بر دام‌ ها

معاون اقتصادی استاندار کرمان؛ لزوم مدیریت هدفمند بر دام‌ های استان و اتصال دام‌ های جامعه عشایری به بازار روز را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنانچه تصمیم بر ورود دام به استان باشد، جهاد کشاورزی و دامپزشکی با رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری استان کرمان(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده لزوم مدیریت هدفمند بر دام‌ های استان و اتصال دام‌ های جامعه عشایری به بازار روز را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنانچه تصمیم بر ورود دام به استان باشد، جهاد کشاورزی و دامپزشکی با رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی این کار را انجام دهند.

وی افزود: ما نیازی به واردات گوشت نداریم و باید مدیریت درستی داشته باشیم، سازمان جهاد کشاورزی با زیرمجموعه‌ های عشایری و تعاون روستایی و بخش‌ خصوصی می‌ توانند گوشت استان را تنظیم کنند.

معاون اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: بنا بر گزارش سازمان جهاد کشاورزی شمال استان، تولید گوشت گرم مرغ از ۴۰ تن به ۱۸۵ تن در روز رسیده و هم اکنون میزان تولید گوشت گرم در استان پایدار است.

شایان ذکر است؛ کمبود شکر در استان کرمان، دستور کار بعدی ستاد تنظیم بازار بود و قرار شد به زودی کارگروهی از سازمان جهاد کشاورزی و اصناف تشکیل و ۸۳۳ تن شکر سهمیه استان را پیگیری و به استان وارد کنند.

همچنین با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، برپایی فروش و تخفیف ویژه اصناف را برای کمک به خانواده‌ ها مورد تاکید قرار گرفت.

در شورای آرد و نان استان نیز عنوان شد؛ اولین جشنواره ملی نان ۱۱ تا ۱۴ مهر ماه در کرمان با هدف احیای نان‌ های آیینی و نان کامل برگزار شود؛ که تاکنون ۲۰ استان برای شرکت اعلام آمادگی کرده‌ اند./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha