جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی»، آغازی بر بین‌ المللی شدن تئاتر حاج قاسم

دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی، گفت: چهارمین جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی»، زنگ آغازی بر بین‌ المللی شدن تئاتر حاج قاسم است و امیدواریم در سال‌ های آینده با اجرای جشنواره‌ بتوانیم فرهنگ مقاومت را بیشتر بسط دهیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد کاظم تبار، در آیین افتتاحیه این جشنواره در کرمان، بیان کرد: چهارمین دوره این جشنواره مزین به نام بزرگمرد و اسطوره تاریخ ایران و جهان اسلام است، که با شعار «پاسداشت مقام والای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سرداران شهید جبهه مقاومت» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت فتح و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌ شود.

وی افزود: چهارمین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی از ابتدای آذر ماه آغاز به کار کرده است، که ۶۰ اثر به جشنواره ارسال شده و وجه تمایز این دوره جشنواره، گستردگی آن در سراسر کشور است؛ به طوری که ۳۰ اثر کیفی از ۲۳ شهرستان کشور در این جشنواره حضور دارند.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی، تصریح کرد: لردگان، تهران، حمیل، زاهدان، رودسر، ساری، ایلام،‌ دهلران، قوچان، مشهد، آبادان، کرمان، میبد، کرج، همدان، قروه، کرمانشاه، مرند، کامیاران، شیراز و اصفهان، تبریز و بوشهر شهرهای شرکت کننده در چهارمین جشنواره تئاتر سردار آسمانی هستند.

کاظم تبار، چهارمین جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» را زنگ آغازی بر بین‌ المللی شدن تئاتر حاج قاسم دانست و گفت: نمایش «پارکاب» به کارگردانی سید امیر حسینی در هرات افغانستان اجرا شد و امیدواریم در سال‌ های آینده با اجرای جشنواره‌ بتوانیم فرهنگ مقاومت را بیشتر بسط دهیم.

وی با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندان پرچم سیدالشهدای جبهه مقاومت را افراشتند، ابراز داشت: این جشنواره مهر تأییدی بر امنیت و آرامش کشور ایران است. هنرمندانی که فارغ از چند سلبریتی بی دغدغه و علیرغم داشتن غم نان، غم وطن دارند و دلسوزانه و متعهدانه از موهبت هنر بهره برده و اثبات کردند هنرمندان پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و با جان و دل در راه حق هنرنمایی می کنند.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری «تئاتر سردار آسمانی» خاطرنشان کرد: در آیین افتتاح چهارمین دوره جشنواره در جوار مزار شهید سلیمانی هستیم، تا بگوییم ما هنرمندان پای انقلاب و ایران هستیم و با افتخار مسیر حاج قاسم را ادامه می‌ دهیم و همچون حاج قاسم اعتقاد داریم «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha