رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: حاج قاسم لحظه‌ ای پرچم کشورش را زمین نگذاشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سومین سالگرد شهادت همرزم دیرینه اش سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس روحیه جهادی، بن‌ بست‌شکنی و حرکت در مسیر امام(ره) و نبرد بی‌ امان با دشمن را به نمایش گذاشت و لحظه‌ ای این پرچم را زمین نگذاشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ به‌ مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گزیده‌ ای از سخنان سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را در توصیف شخصیت این شهید والامقام در ادامه می‌ خوانید.

مکتب شهید سلیمانی ریشه در اسلام، عاشورا و اهل بیت(ع) دارد

وی می گوید: مکتب شهید سلیمانی ریشه در اسلام، عاشورا، اهل بیت(علیهم‌السلام) و دفاع مقدس دارد. اولین عامل رشد و سربلندی شهید سلیمانی ویژگی‌ های فردی او از جمله خودسازی و تلاش برای دستیابی به جایگاه رفیع انسان متدین، مومن، مجاهد و ایثارگر است.

شهید سلیمانی از یک روستا زندگی را آغاز کرد، در عنفوان جوانی به انقلاب اسلامی و بعد از آن به دفاع مقدس پیوست و از روزی که در جبهه کرخه‌ کور در مهر ۱۳۵۹ نبرد را آغاز کرد، تا روز آخر که به دست بدترین افراد به شهادت رسید، لحظه‌ ای این پرچم را زمین نگذاشت.

شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس روحیه جهادی، بن‌ بست‌ شکنی و حرکت در مسیر امام(ره) و نبرد بی‌ امان با دشمن را به نمایش گذاشت. مقابله با تروریست‌ های تکفیری همچون داعش و گروه‌ های دیگر، که سوریه و عراق را به عنوان مقدمه نبرد در ایران در نظر گرفتند، از دیگر اقدامات انجام شده توسط سپهبد شهید سلیمانی بود.

این‌ ها تنها بخش اندکی از این خدمت قابل بیان است و شهید سلیمانی این خدمت را با فرماندهی بر رزمندگان و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی سازمان‌ دهی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: حاج قاسم لحظه‌ ای پرچم کشورش را زمین نگذاشت

انتقام خون شهید از عاملان، مجریان و آمران

بر سر مزار سپهبد شهید سلیمانی پیمان بستیم که پرچم را بر زمین نخواهیم گذاشت و انتقام خون او را از عاملان، مجریان و آمران خواهیم گرفت.

رفت و آمد دولت‌ های آمریکا در طی این چهار دهه به همگان اثبات کرده است؛ که آمدن یک رئیس‌‎ جمهور از این حزب و آن حزب تفاوتی در نیت نهایی و رویکرد این دشمن غدار ندارد. قطعیت این دشمنی حتمی است و اگر لحظه‌ای احساس کند سستی در ما ایجاد شده، نسبت به تهاجم تردید نخواهد کرد.

ملت ما نسبت به ارزش‌ ها و آرمان‌ های دفاع مقدس سست نشده‌ اند و همچنان اگر کسی تجاوز کند حتما در برابر او می‌ ایستیم و این برکت مکتب شهید سلیمانی است.

دشمنان آرزو داشتند که جمهوری اسلامی ایران چهارمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی را نبیند، اما نتیجه چه شد؟ جمهوری اسلامی سربلند، سرافراز با حفظ تمام آرمان‌ ها، باعزت و سربلند مسیر را طی می‌ کند و امروز در جایگاه عالی‌ تر نسبت به گذشته قرار داریم.

کالبدشکافی و درک عمیق مکتب شهید سلیمانی

مکتب شهید سلیمانی نیاز به کالبدشکافی و درک عمیق دارد. تأسی شهید سلیمانی از فرهنگ عاشورا، رویکرد فرهنگی این شهید بزرگوار را نشان می‌ دهد؛ رویکرد مردم‌ داری که چگونه در برابر مردم مظلوم، خاضع و افتاده باید بود.

در حفظ منافع و منابع کشور، پایداری بر ارزش‌ ها، تکریم جوانان، دفاع از محرومان و در همه ابعاد از این شهید بزرگوار درس گرفتیم و لذا ابعاد این مکتب باید شکافته شود.

آنچه خداوند از بنده اش طلب می‌ کند در این بنده صالح خدا بود. آموزه‌ ها و درس‌ ها برای نسل جوان باید از سپهبد شهید سلیمانی مورد عنایت قرار گیرد.

منبع: دفاع مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha