رئیس جمهور: توهین به قرآن، توهین به انسانیت و همه ادیان است/ مکتب حاج قاسم مکتب عاشوراست

رئیس جمهور در جمع مردم نمازگزار شهرستان رفسنجان گفت: توهین به کتاب قرآن، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت، بشریت و ارزش‌ های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت و بیزاری خود را از این توهین اعلام می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان رفسنجان با تبریک ایام امامت و ولایت گفت: از خداوند متعال مسئلت می‌ کنم؛ به برکت این اعیاد برکاتش را بر نظام مقدس اسلامی و امت اسلامی نازل فرماید.

وی در ادامه به تفسیر معنای ولایت بر اساس آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: بر اساس آیه شریفه «انما ولیکم‌الله و رسوله والذین آمنوا والذین یقیمون‌ الصلوه و یؤتون‌ الزکواه و هم راکعون» و ذیل این آیه شریفه در کتب، فریقین به فرموده خدای متعال در قرآن کریم ولی مردم اشاره به وجود مقدس امیرالمومنین(ع) دارد.
رئیس جمهور متذکر شد: ما خدا را شاکریم که امروز زیر سایه ولایت هستیم و مشروعیت این نظام و دستگاه‌ ها و سازمان ها و بخش‌ ها آن در اتصال به ولایت است و امروز مردم‌ سالاری دینی در کشور ما در پرتو ولایت تجلی یافته است.
آیت الله رئیسی سپس؛ با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه معیناً باید به سخن ولی‌ توجه شود و باید سخن ولی شنیده و اطاعت شود، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) بر بشریت ولایت دارند و زمان غیبت، ولی‌ فقیه جامع شرایط ولایت دارد و امروز خدا را شاکریم که زیر سایه ولایت هستیم. مشروعیت این نظام، دستگاه ها و بخش‌ های آن همه به ولایت متصل است و امروز مردم‌ سالاری دینی را در پرتو ولایت مشاهده می‌ کنیم.
وی با بیان خاطره‌ ای از نخستین حضور خود در رفسنجان به‌ عنوان طلبه‌ ای برای امر تبلیغ افزود: مردم شهرستان رفسنجان همواره ولایتمدار، متدین و دین‌ مدار بوده‌ اند و به ارواح مطهر تمام سرداران، شهدا و کسانی که در استان کرمان برای دفاع از دین و ارزش‌ ها خوش درخشیده‌ اند درود می‌ فرستیم و یادشان را گرامی می‌ داریم.
رئیس جمهور در ادامه تدین، دین مداری و ولایت مداری را از جمله ویژگی های ممتاز مردم شهرستان رفسنجان برشمرد و با گرامیداشت یاد بزرگان این شهرستان از جمله مرحوم شیخ عباس پورمحمدی، مرحوم شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان و مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: مردم این شهرستان و همه سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از دین و ارزش‌ها خوش درخشیدند و ما به شهدایی که امروز نامشان زینت‌بخش هر کوی و برزنی در رفسنجان ، کرمان و کشور است افتخار می‌کنیم و به ارواح مطهرشان درود می‌فرستیم.
وی ضمن ابراز خرسندی برای حضور در جمع نمازگزران رفسنجانی اظهار کرد: این سفر، سفر استانی نیست بلکه سفر سر زدن به پروژه‌ ها و طرح‌ هاست، به‌ ویژه طرح‌ هایی که سبقه حیاتی دارد و آب از مهمترین مسائل است.

رئیس جمهور بیان کرد: دولت مردمی با مسئله تنش آبی در بسیاری از استان ها مواجه است، که از اول دولت برای حل این مشکل برنامه‌ ریزی شد. ۱۰ هزار روستا هدف‌ گذاری شد و در دو سال از عمر دولت تنش آبی در سه هزار روستا حل شده و برنامه‌ ریزی ما آن است که در دو سال آینده باقی روستاها نیز با کار جهادی آبرسانی شود.

آیت الله رئیسی؛ از فعال شدن جبهه‌ای ویژه برای آبرسانی به رفسنجان خبر داد و افزود: از امروز، ۱۶ کیلومتر لوله‌ گذاری خط فرعی انتقال آب به رفسنجان آغاز می‌شود و ظرف دو سه ماه آینده انجام خواهد گرفت زیرا کار بسیار جهادی در حال پیشرفت است.
وی؛ وضعیت کشاورزی و برق رفسنجان را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مسئله برق در رفسنجان به گونه‌ ای مدیریت خواهد شد؛ تا مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود، زیرا هم باید تقسیم برق را مدیریت کنیم و هم اینکه کشاورزان بتوانند محصول خوبی برداشت کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه هویت رفسنجان باید توسط جوانان و دستگاه‌ های فرهنگی حفظ شود و روز به‌ روز ارتقا یابد، ادامه داد: این هویت برخواسته از همین نمازهای جمعه، هیئت‌ های عزاداری، مساجد و تکایاست. هویت دین‌مداری و روحیه انقلابی همواره در تاریخ رفسنجان قابل مشاهده است و باید حفظ شود. این هویت سرمایه عظیمی است که نسل‌ ها و شهرها را حفظ می‌ کند و این هویت می‌ تواند در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کند.
آیت الله رئیسی هویت دینی و انقلابی را ابزاری مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و با بیان اینکه ایمان و امید باید حفظ شود، تصریح کرد: دشمن به دنبال از بین بردن ایمان و امید به‌ ویژه در بین جوانان است و همه دولتمران وظیفه دارند با تلاش و کار جهادی امید را در دل مردم روز به‌ روز افزون کنند.
وی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم مبتنی بر ایمان به خدا، عشق به حضرت زهرا(س)، عشق به امامین انقلاب و مردم‌دوستی شکل گرفت، افزود: مکتب شهید سلیمانی و مکتب امام راحل ادامه مکتب عاشوراست و در آن ایمان و امید وجود دارد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه جوانان باید بدانند این کسانی که مدعی آزادی بیان و عقیده هستند، چگونه استکباری و استبدادی مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌ دهند، تاکید کرد: آنها دروغ می‌گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند که اگر بودند قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می‌ آموزد. آنها با آزادی مخالف هستند و می‌ خواهند استبداد رأی و باطل خود را با تابلوی آزادی بیان بر بشریت تحمیل کنند.
آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌ های سفر یک روزه خود به کرمان، گفت: برق و آب از اولویت‌ های دولت محسوب می‌ شود و پروژه ها در حوزه‌ های مختلف در دست اقدام است و در کرمان برای ساخت ورزشگاه، بیمارستان، مراکز درمانی و جاده‌ های مواصلاتی قدم‌های خوبی برداشته شده و حرکت جهادی در همه استان‌ ها انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: تنش‌ های آبی در بسیاری از شهرها بوده و یکی پس از دیگری دنبال رفع آن هستیم و این ظرفیت وجود دارد تا پروژه‌ های نیمه کاره را زودتر به سامان برسانیم, زیرا مردم انتظار دارند این طرح‌ ها زودتر به پایان برسد و ما در دولت خود را موظف به اتمام پروژه‌ های نیمه تمام می‌ دانیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به تهدیداتی که امروز نسبت به دین به ویژه در کشورهای مدعی حقوق بشر وجود دارد، اظهار کرد: توهین به کتاب قرآن، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت، بشریت و ارزش‌ های الهی است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت و بیزاری خود را از این توهین اعلام می‌ کنند.
آیت الله رئیسی تصریح کرد: مسلمانانی که گرداگرد کعبه شریف طواف می‌ کنند و کسانی که در سعی صفا و مروه نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند و مسلمانانی که در همه نقاط عالم هستند بیزاری و نفرت خود را از این اهانت به ساحت مقدس قرآن عزیز، اعلام کرده و می‌کنند و آنچه مهم است اینکه جوان‌های عزیز بدانند آنهایی که مدعی توجه آزادی بیان و آزادی عقیده، هستند چگونه با رویه های استبدادی، استکباری و تفرعن، مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند، این اهانت بزرگ قابل گذشت است؟
وی با بیان اینکه آنها به دروغ طرفدار آزادی بیان، قلم، عقیده هستند چرا که اگر طرفدار آزادی بودند قرآن جلوه آزادی است، افزود: آنها با آزادی مخالف هستند و می‌ خواهند همان استبداد رای و نظر باطل خودشان را با تابلوی آزادی بر بشریت تحمیل کنند.
رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان ایکه دولت خود را موظف به سامان دادن پروژه‌ های نیمه‌ تمام می داند، خاطرنشان کرد: دعای خیر شما مردم عزیز و پدران و مادران شهدا سرمایه و پشتوانه عظیمی برای موفقیت دولتمردان است و امیدواریم با یک کار جهادی بتوانیم مشکلات موجود را از پیش پای شما مردم عزیز برداریم.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha