مشارکت اجتماعی و مهارت امداد باید در مدارس آموزش داده شود

وزیر آموزش و پرورش خواستار آموزش مشارکت های اجتماعی و کمک های امدادی در مدارس به منظور کاهش آسیب ها در حوادث شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر ؛ نشست بررسی راهکارهای اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر با حضور یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر امروز ۳دی ماه برگزار شد.

در این نشست یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این تفاهم نامه خوبی برای کمک به مردم در بعد اجتماعی سرزمین کشورمان و فرا سرزمین است.

وی افزود: برای تربیت نسل آینده باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم. متاسفانه برخی افراد به دلیل فقدان مهارت امدادی در حوادث ممکن است جان خود یا دیگران را به خطربیندازند که باید آموزش داده شود.

نوری بیان کرد: در گذشته‌های دور مکتب خانه‌ها مهم ترین الگو در مشارکت مردمی دانش آموزان هستند ولی هم اکنون مدارس و معلمان چنین نقشی را بر عهده دارند و باید مشارکت اجتماعی را یاد دهند.

وی افزود: حاکمیت نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند؛ در سند تحول بنیادین توجه به ۶ ساحت دارد که یکی از این ساحت ها ساحت اجتماعی و سیاسی است که ما فاقد آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در جذب نیروی انسانی باید تفکر و مهارت با هم تلفیق شود؛ اگر مهارتی نباشد تفکر و تحولی صورت نمی‌گیرد؛ دو نوع مهارت پایه و مهارت شغلی داریم که بدلیل نقص در این مهارت پایه، بیکاری در جامعه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha