کتابخانه مرکزی زنجان نیازمند همت جدی مسئولان استانی است

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخاته مرکزی کلاس فرهنگ هر شهر است،گفت:متأسفانه مسئله کتابخانه مرکزی مغفول مانده است و یک همت استانی می‌طلبد که این کتابخانه مرکزی در استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ محمدرضاخانی روز یکشنبه (۲۹آبان)در آئین گرامیداشت روز کتاب و کتابدار با بیان اینکه رویکرددجدید کتابخانه های عمومی در کشور تغییر پیدا کرده است اظهار کرد : رویکرد کتابخانه ها اجتماعی و فرهنگی شده است و از حالت سکون خارج شده است و فقط امانت کتاب و مطالعه نیست.

وی تصریح کرد: کتابخانه ها رویکرد فعالانه خود را در جایگاه باشگاه فرهنگی و اجتماعی تعریف می‌کند و کتابخانه سرایی است که مردمی است و سن و سال نمی‌شناسد و همه می‌تواند در کتابخانه حضور پیدا کنند و نقش فعالی را در فرهنگ عمومی کشور ایفا کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه نقش فعال کتابخانه ها مورد عفلت واقع شده است افزود: این موضوع تلاش بیشتری را می‌طلبد که کتابخانه ها در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند .

رضاخانی با بیان اینکه بیش از ۶۰ خدمت در کتابخانه های عمومی ارائه می‌شود بیان کرد: طی برنامه ریزی ها در استان ارتقای خدمات ویژه ای در کتابخانه های عمومی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در تمامی کتابخانه های عمومی استان بخش کودک و نوجوانان وجود دارد افزود : ولی این موارد نیاز به تبلیغ ویژه دارد و محل ویژه ای شده است و طی رویکرد این نهاد در آینده ای نزدیک کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان را راه اندازی خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به نسل جدید خدمات ساخت کده نوجوان که فکر جدیدی در کشور است بیان کرد : این خدمات در کشور های پیشرفته وجود دارد و منحصر به ایران نیست و این ساخت کده از ایده تا عمل است تا ایده نوجوان را عملی کرد.

رضاخانی تصریح کرد: در چند ماه آینده در استان چندین ساخت کده فنی ، کشاورزی و هنری را در دستور کار داریم تا ایجاد شود که میتوانند نقش واقعی کتاب و کتابخوانی را در جامعه ایفا کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در کتابخانه های استان داریم افزود : متأسفانه مسئله کتابخانه مرکزی مغفول مانده است و تمامی کتابخانه های مرکزی استان ها افتتاح یا در حال افتتاح است ولی کتابخانه مرکزی این استان با پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصد که معلوم نیست این پیشرفت بعد از چندین سال همان ۲۷ درصد باشد و باید این موضوع یک مطالبه عمومی باشد .

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه طی قول های استاندار زنجان در سفر دوم ریاست جمهوری موضوع کتابخانه مرکزی در برنامه ها قرار بگیرد افزود: به اعتقاد بنده باز خیلی دیر است و نمی‌تواند راضی کننده باشد و یک همت استانی می‌طلبد که این کتابخانه مرکزی در استان باشد.

رضاخانی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی کلاس فرهنگ هر شهر است خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی با مساحت ۲۰ هزار مترمربع در مکان خوبی از استان واقع شده است که اگر باشد خواهد توانست نیاز فرهنگی استان را تامین کند.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha