صدور مجوز جهت راه اندازی مدارس غیردولتی ویژه اتباع

معاون وزیر و رئیس سازمان مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان، از آمادگی این وزارتخانه برای صدور مجوز راه اندازی مدارس غیردولتی ویژه اتباع خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد محمودزاده؛ گفت: نیروهای انسانی فعال در مدارس غیردولتی قانون است که به ازای ساعت کاری، باید بیمه آنها انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان و جمعیت بالای دانش‌ آموزان اتباع، افزود: این آمادگی را داریم که مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی ویژه اتباع را در استان کرمان ارائه دهیم همان طور که در مشهد نیز این کار را انجام داده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از محل تبدیل به احسنت زمین‌ ها و املاک بلا استفاده آموزش و پرورش، درآمدهایی برای طرح نیمه تمام و نوسازی در استان فراهم خواهد شد.

محمودزاده گفت: واگذاری زمین به موسسان مدارس غیردولتی با اولویت آمار پوشش دانش آموزی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و... و اعطای امکانات و تسهیلاتی برای این مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: استفاده از تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه برای موسسان مدارس غیردولتی باید در استان فعال شود و معلمان تمام وقت در مدارس غیردولتی به طور کامل و سایر معلمان این مدارس به ازای ساعت های کاری شان باید بیمه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha