استان کرمان در رتبه بیست و هفتم کشوری حوزه کسب و کار قرار دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه این استان، بر اساس آخرین رده بندی در حوزه کسب و کار در جایگاه بیست و هفتم کشوری قرار گرفته است، گفت: با توجه به حجم کار و تلاش‌ های در حال انجام، این جایگاه زیبنده و در شان این استان نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جعفر روردی در نشست شورای راهبری و توسعه استان کرمان، با بیان اینکه این شورا نهاد موثر و تاثیرگذاری است، گفت: برخی دستگاه‌ های اجرایی مهم در جریان فرآیند برنامه ریزی قرار ندارند و باید ۲۴ دستگاه باید در این فرایند حضور یابند، تا بتوانیم به سمت اصلاح فرآیندهای برنامه ریزی در سطح استان پیش برویم.

وی افزود: شورای راهبری و توسعه یک تکلیف کشوری محسوب می شود و تشکیل جلسات آن هر سه ماه یکبار در استان ها برگزار می‌ شود و مهمترین برنامه های آن اصلاح فرآیندها و رویه های بین دستگاه های اجرایی است.

دبیر شورای راهبری و توسعه استان کرمان گفت: امروز بخش زیادی از ناکارآمدی سیستم اداری به دلیل فرآیندهای درون و بین دستگاهی است که اقدامات خوبی برای این حوزه تعریف شده است.

رودری با اشاره به ارتقای میز خدمت و وب سایت های خدمت رسانی سازمان در دولت الکترونیک که در گام نخست به صورت حضوری، سپس نیمه حضوری و الکترونیک پیگیری می‌شود یادآور شد: ارتقای جایگاه وب سایت سازمان‌ها با نگاه اطلاع رسانی و نگاه خدمت است و گامی مهم در اصلاح فرآیندها و رویه های درون و برون سازمانی می باشد.

وی افزود: پیگیری برنامه های دولت الکترونیک با هدف شفاف‌ سازی، کاهش هزینه و فساد اداری به بهبود فضای کسب و کار استان که اولویت ما است، کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ درصد هدف گذاری در راستای عملکرد اجرای برنامه های اصلاح نظام اداری استان در بخش میز خدمت حضوری محقق شد، عنوان کرد: همچنین ۸۹ درصد در حوزه میز خدمت نیمه حضوری، ۹۲ درصد در بخش میز خدمت کاملا الکترونیک و در اصلاح فرآیندها و اصلاح رویه های سطح استان ۵۵ درصد و ۶۷.۶ درصد اهداف استاندارد سازی وب سایت های دستگاه های استان تحقق یافته است.

رودری جایگاه بیست و هفتمی استان در حوزه کسب و کار در کشور سخن گفت و ابراز داشت: با توجه به حجم تلاش و کاری که در این استان صورت می پذیرد، این رتبه به هیچ وجه زیبنده و در این شان استان نیست.

وی با اشاره به بخشنامه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ دستگاه های اجرایی کرمان و جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: شورای راهبری و توسعه مدیریت استان کرمان در این حوزه ظرفیتی مهم و تاثیرگذار است اما متناسب با ظرفیت قانونی از آن استفاده نشده است. این شورا برای طراحی ساز و کار مناسب و اجرای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۳ مصوب شورای اداری کشور، تایید و ابلاغ شد.

دبیر شورای راهبری و توسعه استان کرمان، خاطر نشان کرد: دستگاه ها برای ارائه خدمت ۳۰۵ قلم اطلاعاتی از یکدیگر استعلام می گیرند و در سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار استعلام بین ۳۱ دستگاه اجرایی استان کرمان انجام شده است.

رودری اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴ درصد از کل استعلامات از اداره کل مالیاتی بوده و این اداره دارای بیشترین آمار استعلام شونده است و ثبت اسناد و پزشک قانونی نیز بعد از آن و در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین سیستم قضایی بیشترین استعلامات را از دستگاه ها داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha