کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: بر اساس نتایج منتشر شده طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان در زمستان سال گذشته برابر ۹,۵ درصد می باشد، که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱.۷ درصد کاهش داشته است . 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدرضا وحیدی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان، با ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات ابلاغی استان در سال گذشته گفت: اعتبارات هزینه ای ابلاغی به استان در سال ۱۴۰۱ بصورت کامل به استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: همچنین ۲۰۶ میلیارد تومان هم در پایان سال کسری هزینه ای به استان ابلاغ و بین ۳۱ درستگاه اجرایی مشمول نظام پرداخت استانی توزیع شد

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای استانی ابلاغی در سال گذشته را بالغ بر ۴۴۰۵ میلیارد تومان با متوسط تخصیص ۷۸,۵ درصد وطی سنوات اخیر بی سابقه اعلام نمود.

دکتر وحیدی اعلام کرد: بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون قریب به ۷۰ درصد اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای ابلاغی در حساب دستگاه های اجرایی استان رسوب کرده است.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان درخواست کرد: با توجه به ابلاغ فهرست بهای سال ۱۴۰۲ نسبت به جذب اعتبارات مذکور تسریع نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، با ارائه گزارشی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان، تصریح کرد: ۸ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان از ۲۳۴۲۸,۵ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر تعهد سازمان برنامه و بودجه بوده است،که تا کنون ۳۲۸۰ میلیارد تومان آن به حساب دستگاه های اجرایی ذیربط واریز شده است.

کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر در استان کرمان

دکتر وحیدی تاکید کرد: به اینکه در دو دهه اخیر شعارهای ۱۵ سال به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به موضوع اقتصاد بوده و شش سال نیز با تاکید بر مساله «تولید» نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با هدف بسیج امکانات و ظرفیت های کشور در راستای ایجاد بهبود و تحول در فضای جامعه صورت می گیرد و شعار امسال "مهار تورم و رشد تولید" نیز از جمله مطالباتی است؛ که در طی سنوات گذشته همواره در بیانات معظم له اشاراتی مستقیم و غیرمستقیم بدان وجود داشته اما انتخاب آن برای سال ۱۴۰۲ نشان دهنده اولویت دار شدن آن به جهت ملاحظاتی خاص در مقطع کنونی کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، علل مهم تورم طی سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۱ را؛ کاهش درآمدهای ارزی، آزاد سازی ترجیحی نرخ ارز، تحریم ها، سیاست های مهار تورم طی سالهای فوق، تثبیت نرخ ارز رسمی و تهیه و توزیع اقلام اساسی و ضروری مردم با نرخ ارز دولتی عنوان کرد.

دکتر وحیدی، با اعلام نتایج نیروی کار در فصل زمستان ۱۴۰۱ اعلام نمود: بر اساس نتایج منتشر شده طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان در زمستان سال گذشته برابر ۹,۵ درصد می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱.۷ درصد کاهش داشته است .

وی اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در زمستان ۱۴۰۱ نشان می دهد؛ که ۳۹,۱ درصد جمعیت در سن کار از نظر اقتصادی فعال بوده اند و به عبارتی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند، که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل(زمستان ۱۴۰۰) به میزان ۲ درصد کاهش داشته است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر کل کشور نیز در فصل زمستان سال گذشته ۹,۷ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha