اعلام برنامه های اصلاح نظام اداری اولویت دار در استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در جلسه مشترک ستاد راهبردی توسعه مدیریت و کمیته بهره وری استان کرمان، برنامه های اصلاح نظام اداری اولویت دار در استان کرمان را شامل: خدمات حضوری، ترکیبی، الکترونیک و اصلاح رویه ها در سطح استان اعلام نمود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه مشترک ستاد راهبردی توسعه مدیریت و کمیته بهره وری استان کرمان، به ریاست استاندار و باحضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر اعضا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان، با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدای سال جاری در راستای نظارت بر رضایت مندی مردم در خصوص نحوه ی ارائه خدمات دستگاه های اجرایی، عناوین خدمات دستگاه ها دریافت و به منظور ارتقای ارائه خدمات در ۴ موضوع تخصصی(حضوری، ترکیبی، الکترونیک و اصلاح رویه ها)، تاپایان سال هدف گذاری شدند برنامه های اصلاح نظام اداری اولویت دار در استان کرمان را شامل :خدمات حضوری ، ترکیبی، الکترونیک و اصلاح رویه ها در سطح استان اعلام نمود.

دکتر محمدرضا وحیدی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی الکترونیکی و ارائه خدمات الکترونیکی در ماده ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، افزود: دستگاه‌ های اجرائی استان موظفند با هدف بهبود کیفیت و کمیت خدمات به مردم و با رعایت دستورالعمل‌ های ذیربط اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهند:


۱_ اطلاع رسانی الکترونیکی در خصوص شیوه ارائه خدمات همراه با زمان‌ بندی انجام آن و مدارکی که متقاضی باید ارائه نماید.

۲_ ارائه فرمهای مورد نیاز جهت انجام خدمات از طریق ابزار و رسانه‌های الکترونیکی


۳_ ارائه خدمات به شهروندان به صورت الکترونیکی و حذف لزوم مراجعه حضوری مردم به دستگاه اجرائی برای دریافت خدمت

وی از شناسایی و احصای ۳۰۵ قلم اطلاعاتی و۴۵۰۳۶۰ استعلامات سالیانه در ۱۱ موضوع شامل آب، برق، زیست محیطی، اشتغال، امور هویتی، مالکیت، جنایی و قضایی، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، زمین ، مالی و انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه با ۲۷ دستگاه استعلام کننده در ۷ موضوع(برق، اشتغال، امور هویتی، جنایی و قضایی، بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، زمین) و کاهش ۱۰۰ هزار استعلام بین دستگاهی بر اساس تفاهم نامه های منعقده با اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان، با ارائه گزارشی از وضعیت کارکنان دستگاه اجرایی بر حسب سنوات خدمت، بیان کرد: تقریب به ۲۴ درصد کل نیروی انسانی شاغل در استان کرمان در فاصله ۵ تا ۱۰ سال آینده بازنشسته خواهند شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: به منظور بهبود کیفیت ارائه خدمات دولتی و تسهیل و تسریع انجام امور مردم و هماهنگی بین سازمان‌های دولتی ارائه‌ دهنده خدمات، همچنین کاهش هزینه‌ های جاری ادارات دولتی، تعدیل و بهینه‌کردن فضای اداری و جلوگیری از سفرهای متعدد شهری مراجعین ادارات، احداث مجتمع های اداری در دستور کار دولت قرار گرفت، که در این راستا و بر اساس منابع قانونی ابلاغی اجرای بند ط ماده ۲۹ ق م خ ک) ۷ شهرستان(رابر ، نرماشیر ، ارزوئیه ، انار، فاریاب، فهرج و ریگان) با جمعیت کمتر از ۷۰ هزار نفر در استان کرمان مشمول مجتمع اداری گردیدند.

وی اظهار کرد: ۷ شهرستان رابر، انار، فهرج، ارزوئیه، ریگان، نرماشیر و انار مشمول مجتمع اداری در استان می باشند، که از سال ۱۳۹۰ نیز اعتباراتی جهت ساخت و تکمیل به آنها اختصاص داده شده است و در حال حاضر فاز اول مجتمع اداری ارزوئیه به مساحت یکهزار و ۱۴۴ مترمربع تکمیل گردیده است و فاز اول مجتمع های اداری نرماشیر و انار بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان کرمان با اشاره به اجرای چرخه مدیریت بهره وری در استان، خاطرنشان کرد: به منظور پیشبرد بهره ورانه برنامه ها و اقدامات مصوب ارتقای بهره وری که در قالب برش های استانی تدوین و ارسال شده است و نیز اجرای تکالیف قانونی از جمله ماده ۵ قانون برنامه ششم، بند و تبصره ۱۸ لازم است گام های چرخه مدیریت بهره وری برای انجام اقدامات مصوب تکمیل شده و فعالیت ها در قالب کمیته های بهره وری دستگاه پایش و رصد گردد.

وحیدی تاکید کرد: به نحوی که اهداف مصرح با هزینه کمتر و یا دستاوردها و نتایج بیشتر همراه باشد. بدیهی است در صورت اجرای برنامه ها به صورت فعالیت های جاری دستگاه عملا در تحقق اهداف بهره وری پیشرفت قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha