عزم جدی وزارت صمت در استخراج و راه اندازی زنجیره تولیدات معدنی کشور

وزیر صمت با اشاره به ظرفیت های عظیم صنعتی و شناسایی و اکتشاف پهنه های معدنی در استان کرمان از عزم جدی دولت برای حمایت از اکتشاف ،استخراج و راه اندازی زنجیره تولیدات معدنی در کشور و بویژه استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید رضا فاطمی امین در نشست استانی جلسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، با بیان اینکه برای جبران عقب ماندگی در تولید مس در استان کرمان برنامه ریزی مدونی صورت گرفته است، گفت: در این بخش تولید یک میلیون تن هدفگذاری و راهکارها و زیر ساخت های لازم در حال طراحی است.

وی شناسایی و اکتشاف پهنه های معدنی در مناطق مختلف کشور را دستور کار این وزارتخانه عنوان و تصریح کرد: تا کنون در استان های خراسان جنوبی ،کرمان و کردستان اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است .

وزیر صمت از طراحی تراز نامه ذخایر معدنی کشور به عنوان اولویت مدنظر در شناخت آماری وضعیت معادن کشور یاد و خاطر نشان کرد: حمایت از تولید و توسعه مراکز تجاری در ۱۸ کشور دنیا بوسیله بخش خصوصی، ارتباط و خواهر خوانندگی استان های کشور با استان های دیگر کشور ها از برنامه های وزارت صمت است .

نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز، در این نشست با اشاره به سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی در طرح های توسعه استان بویژه در بخش استخراج سنگ آهن، گندله سازی و فولاد سازی افزود: در بخش استخراج و توسعه و تولیدات مس نیز عقب ماندگی های زیادی در استان وجود دارد، که انتظار است با برنامه ریزی جامع در این زمینه این عقب ماندگی ها جبران شود .

محمد رضا پور ابراهیمی بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح های بزرگ صنعتی شامل طرح سلول های خورشیدی در ماهان ،طرح تولید لاستیک ای فوق سنگین، الکترود گرافیکی، بندر خشک، تولید پلاسما و توسعه مس شهید باهنر کرمان در استان کرمان در حال اجرا می باشد.

حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: استان کرمان هم اکنون آمادگی جذب بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و معدنی را داراست.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان هم با باز شماری برخی چالش ها و مشکلات پیش روی فعالان بخش خصوصی استان رفع این موانع را از وزیر صمت خواستار شد .

طبیب زاده، خاطر نشان کرد: اصلاح آیین نامه واگذاری معادن، حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایفای نقش معادن و صنایع بزرگ به مسئولیت های اجتماعی، از جمله خواسته های بخش خصوصی استان از وزیر صمت عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha