به لطف خدا آینده‌ ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است

رئیس جمهور در جمع مردم استان کرمان، گفت آینده را برای این کشور و برای ملت بسیار روشن و درخشان می‌بینیم و به لطف خدا آینده‌ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت‌الله رئیسی، عنوان کرد: سی و یک سفر استانی در دور اول در دستور کار دولت بود، اما برخی ملامت کردند، زیرا معنای حضور در میان مردم را درست درک نکردند و لذت در میان مردم و با مردم سخن گفتن و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن را درک نکردند.

وی افزود: برخی زخم زبان زدند، اما ما میدان را ترک نکردیم، زیرا در میان مردم بودن را برای خود نعمت الهی می‌دانیم و آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: آینده را برای این کشور و برای ملت بسیار روشن و درخشان می‌بینیم و به لطف خدا آینده‌ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی در جای جای کرمان تلاش شده و مجاهدان مرد و زن تلاش کردند، اما علی‌ رغم همه تلاش‌ ها باز در برخی نقاط استان شاهد محرومیت‌ هایی هستیم که می‌ تواند به برکت حضور مردم و مشارکت آنها، گروه‌ های جهادی، مجاهدان جوان و حمایت دولت، فقر و محرومیت از چهره این استان زدوده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در این سفر در جهت اتمام طرح های نیمه تمام در حوزه‌های سلامت، درمان، آموزشی، راه‌ های مواصلاتی اقدام موثری صورت گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت باید مردمی و از مردم، با مردم و در میان مردم باشد، افزود: ما خودمان را گرفتار حاشیه‌ ها نکردیم، برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ ها بکشانند اما بنده به دولتمردان تأکید کردم به هیچ‌ وجه گرفتار این حاشیه‌ ها نشوند و به متن بچسبند.


آیت الله رئیسی ادامه داد: متن، گره‌ گشایی از زندگی مردم است. متن آن است که بیکاری را از جامعه کاهش داد، واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل را فعال کرد و به صنعت و کشاورزی رونق داد.


وی ادامه داد: برخی در طول تاریخ انقلاب برای بعضی از دولتمردان، حاشیه ها درست کردند و دولتمردان هم غفلت کرده و دچار حاشیه‌ ها شدند. ما به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری و خون شهیدان سعی داریم به هیچ عنوان دولت را گرفتار حاشیه ها نکنیم.


رئیس جمهور با بیان اینکه در هر استانی تصمیماتی برای به سامان رساندن پروژه‌ ها و اقدامات سریع مورد نیاز آن استان گرفته و گام‌ هایی برداشته شده که مجدانه پیگیری می شود تا به نتیجه برس، ابراز داشت: در سفرهای استانی گام‌ هایی در این مدت برداشته و تصمیماتی گرفته شده است و در دور دوم سفرها پیگیری مصوبات قبلی و گام‌های برتر و رفع مشکلات استان‌ها را خواهیم داشت.


وی تصریح کرد: این دوره باید دوره تغییر و تحول برای مردم باشد، دولت مردمی تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات مردم دنبال می‌کند و رقم خواهد زد.


رئیس جمهور با اشاره به اینکهتمام تلاش ما کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم و پرداخت بدهی‌ هایی است که قبل از این دولت ایجاد شده است، تاکید کرد: متوسط در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی‌ های قبل از این دولت را پرداخت می‌ نیم، هزینه‌ ای که دیگران کردند را ما پرداخت و وجوه استقراض شده از بانک مرکزی را تسویه می‌ کنیم که در همین راستا ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه را پشت سر گذاشتیم.


آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ارتباط با همسایگان تجاری را به چند برابر افزایش دادیم و معتقدیم این ظرفیت همچنان وجود دارد، ضمن آنکه در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مصمم هستیم و این امر در سال اول تحقق یافته است.


وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم در حوزه ایجاد مسکن، یک هزار و ۲۵۰ مسکن در حال ساخت است که اولین بخش آن در چند ماه آینده بهره‌ برداری خواهد شد.


رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه مسکن هم کشور ظرفیت دارد و هم قانون، وعده دولت و هم نیاز کشور است، اما هر سال ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار مسکن ایجاد شده و ما حدود ۷۵۰ هزار مسکن در هر سال عقب ماندگی داریم.


آیت الله رئیسی تصریح کرد: مهمترین عقب ماندگی در حوزه عدالت اجتماعی است و ما به حکم وظیفه قانونی، الهی و انقلابی و حسب منویات مقام معظم رهبری مصمم هستیم اجرای عدالت را با قوت دنبال کنیم.


وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی برای دولت محوریت دارد و کاری است که دولت با جدیت دنبال آن است، اظهار کرد: اصلاحلات اقتصادی که گفتیم به یک اقدام بسنده نمی‌ شود و باید سرمایه‌ گذاری در کشور انجام شود.

 به لطف خدا آینده‌ ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است


رئیس جمهور عنوان کرد: سرمایه‌ گذاری های داخلی و خارجی را آغاز کردیم. سرمایه‌ گذاری شرکت‌ های بزرگ داخلی ۱۷ میلیارد دلار است، که برخی از این شرکت های بزرگ مثل مس و گهرزمین در استان کرمان هستند.


رئیسی بیان کرد: زمینه ۱۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شده که رقم قابل توجهی برای کشور است. در بخش بانک ها اقدام کردیم که در همه مواقع نگران نقدینگی هستیم و نقدینگی به طرف تولید مدیریت می‌شود و همچنین کارهای بزرگی هم در پالایشگاه‌ ها و پتروپالایشگاه‌ ها با شرکت بخش خصوصی و مشارکت بانک‌ ها در حال انجام است.

وی در خصوص مبارزه با فساد اظهار داشت: در قوه قضائیه که بودم و به استان کرمان سفر کردم سخن از برخورد با مفسدین در استان بود و مردم استقبال کردند. در دستگاه اجرایی دنبال اصلاح بسترهای فسادزا هستم و در این اصلاحات اقتصادی، بسترهایی که در آن رانت‌ خواری، فساد و زد و بند ایجاد می‌کند، اصلاح می‌شود.


رئیس جمهور اظهار داشت: پیمانی که همه ما با شهدای انقلاب اسلامی و حاج قاسم و امام راحل داریم، این است که ارزش‌های انقلاب اسلامی به هیچ عنوان کمرنگ نشده و شهیدان برای ما پیام دادند و باید گوش شنوایی وجود داشته باشد و سخن آنها را بشنود.

وی گفت: طبیعتاً در این سفر نمی‌توانیم هه مسائل را پوشش بدهیم اما اولویت‌ ها مورد توجه است. مردم کرمان مثل همیشه دشمن را ناکام خواهید گذاشت و امروز تمام تلاش ما در جهت ایجاد امید در دل مردم است، لذا هر کس با قلم و بیان و حرکات خود مردم را نا امید کند چه بخواهد یا نخواهد و بداند یا نداند در جهت راهبرد دشمن و بالعکس هر کس مردم و جوانان را امیدوار کند در جهت راهبرد نظام حرکت کرده است.


شایان ذکر است؛ همچنین در این مراسم؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نمانیده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ابتدای این نشست، عنوان کرد: مدت‌ ها مردم شهیدپرور کرمان منتظر سفر ریاست جمهوری بودند، البته ایشان در شرایط سخت استان از جمله سیل جنوب کنار استان بودند و امروز سفر رسمی را در خدمت ایشان هستیم و ان‌ شاءالله با مصوبات هدفمند جبران این تاخیر خواهد شد.


وی ابراز داشت: توقع عمومی مردم از رئیس جمهور که سرباز ولایت و انقلاب و نظام هستند، این است که در بخش معیشت، مشکلات و بخش کارگری که استان کرمان بخش زیادی کارگر دارد و مشکلات زیادی وجود دارد، مورد توجه واقع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha