امدادرسانی به بیش از 70 نفر در جریان سیل خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امداد رسانی به 74 نفر در جریان سیل های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی ؛ محسن ذاکریان با اشاره به جان باختن 7 نفر در جریان سیلاب‌های اخیر در استان خراسان رضوی، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر تاکنون به 74 نفر امداد رسانی کردند. متاسفانه تاکنون 4 نفر مصدوم و 7 نفر جان باختند که یک نفر از مصدومین در منطقه قره سو محور کلات به درگز توسط نیروهای هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.

 وی افزود: تعداد شهرهای درگیر سیل اخیر 4 شهر است که از دیروز هشتم مرداد ماه جاری 34 نفر نجاتگر در قالب 11 تیم با 5 خودروی آمبولانس و 7 خودروی کمک دار سبک و سنگین همراه با موتور پمپ و لجن کش نسبت به امدادرسانی به همشهریان و هموطنان اقدام کردند.

ذاکریان ادامه داد: جمعه 7 مردادماه یک تیم عملیاتی با یک فروند بالگرد و 7 دستگاه موتورپمپ جهت امدادرسانی به شهرستان یزد اعزام شد. از روز گذشته نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب، اقدام به اعلام آماده باش کلیه نیروها، اعم از پرسنل، امدادگران، نجاتگران،  تقویت و بازبینی اقلام اضطراری انبارهای امدادی  و تجهیزات زیستی و مواد غذایی شد.

وی افزود: پیش بینی اماکن اسکان اضطراری با توجه به مخاطرات سال های گذشته، تمرکز بر نقاط آسیب پذیر استان، بخصوص آبشار قره سو، رودخانه کلات نادری و حمام قلعه، با توجه به تجارب سال های گذشته جهت سرعت درعملیات امداد رسانی به دهیاران روستاهای کلات صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بررسی آمادگی تجهیزات لجستیکی و تخصصی سیلاب جهت ارائه خدمات امدادی به مناطق احتمالی آسیب پذیر، اعزام نیروها جهت اطلاع رسانی و اعلام هشدار در مسیل ها بخصوص مناطق گردشگری و هشدار به مسافران جهت تخلیه سریع حاشیه رودخانه  و همچنین اطلاع رسانی در شبکه های  مجازی محلی از دیگر اقدامات صورت گرفته پیش از وقوع حوادث بود.

ذاکریان با اشاره به حادثه ای تلخ در سیل اخیر گفت: متاسفانه فردی برای بیرون آوردن خودروی خود وارد سیلاب شده بود اما این شهروند در سیلاب گرفتار شد و دسترسی به او ممکن نبود و شدت سیلاب او را چند صد متر به پایین تر از بستر رودخانه کشاند که سرانجام با همکاری نیروهای هلال احمر و بسیج این شهروند نیز نجات داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha